ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵

آلبوم موسیقی «بیاد پیر چنگی» به یاد استاد فقید «علی اصغر بهاری» منتشر شد

ریتم نو - آلبوم موسیقی بیاد پیر چنگی حاصل همکاری «بهزاد میرلو» و «آرش فرهنگفر»، به یاد استاد فقید «علی اصغر بهاری» در بازار موسیقی کشور منتشر شد.
 

photo_2016-12-22_11-20-44





«بیاد پیر چنگی» مجموعه ایست مشتمل بر ۲۱ قطعه از آثار زنده‌یاد «علی اصغر بهاری» که «بهزاد میرلو» و «آرش فرهنگفر» به باز نوازی این قطعات ارزشمند پرداخته و در قالب اثر تازه‌ای روانه‌ی بازار موسیقی کرده‌اند، ناگفته نماند که فریبا امامی نیز گرافیست این اثر است.



«بهزاد میرلو» درباره‌ی اثر خود در یادداشتی عنوان کرده است: «به نظر این‌جانب امروزه در بسیاری زمینه‌ها حال‌وروز موسیقی ایرانی چندان خوش نیست و دلایل و مصداق‌های آن را به‌راحتی می‌توان به اثبات رساند، چراکه به یمن وجود ثبت و ضبط موسیقی از تقریباً صدسال پیش تاکنون می‌توان موسیقی امروز ایران را با گذشته بر کفه نقد قرار داده و مقایسه کرد و با کمال تأسف دید که در بسیاری موارد موسیقی ما چگونه از درون تهی و بی مضمون شده است.



این‌که موسیقی خالص و معنوی ما چه ویژگی‌هایی داشته و باید داشته باشد ، پرسشی است که شاید بتوان پاسخ آن را با مداقه در آثار کسانی چون استاد بهاری یافت.



در آلبوم «بیاد پیرچنگی»، یک خویش نگاری (اتو بیوگرافی) از زنده‌یاد استاد بهاری آورده شده است که خود گویای بسیاری از نکته‌ها درباره داستان زندگی این مرد بزرگ است.



این اثر به همراه دوست و هنرمند گرامی آرش فرهنگ فر بر مبنای کتاب «آثاری از استاد بهاری» (تألیف استاد مهدی آذر سینا) به سال ۱۳۸۴ اجرا و ضبط گردید.»



شایان‌ذکر است که «بهزاد میرلو» نوازنده‌ی کمانچه و دارنده‌ی تحصیلات آکادمیک موسیقی و آرش فرهنگ فر، فرزند استاد فقید «ناصر فرهنگ فر» است. میرلو در این اثر بسیار به لحن و صدای ساز استاد نزدیک شده است و قطعاتی در مایه‌های مختلف از وی را اجرا می‌کند. همراهی تنبک آرش فرهنگفر نیز به زیبایی قطعات کمک شایانی کرده است. آلبوم «بیاد پیر چنگی» یادآور همنوازی های استاد بهاری و استاد ناصر فرهنگ فر در سال‌های دور است. این اثر توسط مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری «آوای جانان» منتشرشده است.



علاقه‌مندان برای تهیه آلبوم «بیاد پیر چنگی» به‌صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» نیز به‌صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه