ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

اجرای گروه «خنیاگران مهر» به خوانندگی «وحید تاج» در جشنواره موسیقی فجر

ریتم نو - گروه موسیقی «خنیاگران مهر» به آهنگسازی «بهزاد عبدی»، خوانندگی «وحید تاج» و سرپرستی «نیوشا بریمانی» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.
photo_2017-01-07_06-45-09

گروه خنیاگران مهر که پیش‌ازاین در فستيوال امهاياستان ارمنستان حضورى موفق داشت، این بار با اجرای آثاری به خوانندگی «وحید تاج»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به اجرای برنامه خواهد پرداخت.


نوازندگان این گروه موسیقی را بانوان حرفه‌ای موسیقی ایران تشکیل می‌دهند که در این عرصه بسیار زحمت‌کشیده‌اند و به سرپرستی «نیوشا بریمانی» و آهنگسازی بهزاد عبدی قرار است قطعات خوشه‌چین، بشنو از نی، در محاصره، ازیادرفته، حیرانی، طرحی نو ، سخن عشق  و رسوای دل را در مایه‌های نوا، دشتی، اصفهان، شوشتری، ماهور ... با صدای وحید تاج به گوش مخاطبان برسانند.


نگین زاده وکیلی (قیچک باس)، شیدا قاضی (نی)، صدا سدیفی (قانون)، رخساره رستمی (عود)، هیلا فیض پور (تار)، بهاره حیدری (بم تار)، ترگل خلیقی (تار و رباب)، عسل ملک‌زاده (دف و دایره)، مهرناز دبیر زاده (تنبک و سازهای کوبه‌ای)، شیما شاه‌محمدی و نازنین روستا (قیچک، آلتو) بانوان نوازنده گروه «خنیاگران مهر» هستند که قرار است به سرپرستی «نیوشا بریمانی» نوازنده کمانچه به هنرنمایی بپردازند.


گروه موسيقى «خنياگران مهر» در خردادماه سال ١٣٩٥ به آهنگسازی بهزاد عبدی و متشکل از  بانوان نوازنده‌ی سازهاى ايرانى به سرپرستى نيوشا بريمانى تشكيل و ثبت گرديد. اولين كنسرت اين گروه در مردادماه همان سال به خوانندگى محمد معتمدى  به روى صحنه رفت كه با استقبال بسيار خوب مخاطبان مواجه شد. اين گروه در فستيوال امهاياستان ارمنستان حضورى موفق داشت كه مدال فستيوال را از وزير فرهنگ آن كشور‌ دريافت كرد.


گفتنی است؛ مخاطبان این اجرا برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به آدرس (www.tiwall.com) مراجعه نمایند.


سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفائی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه