ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

امید حجت با رالی ایرانی، سرود صلح و عشق را به گوش جهانیان می‌رساند/ انتشار آلبوم در سال آینده جدی‌ترین کار حجت

ریتم نو : امید حجت خواننده و آهنگسازی که به‌عنوان تنها نماینده‌ی موسیقی کشور قصد شرکت در یک مسابقه رالی باهدف صلح جهانی در کشورهای مختلف را دارد در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار وب‌سایت ریتم نو از جزییات این مسابقه و انتشار آلبومش گفت.


 

در خصوص کلیات این مسابقه توضیح بدهید

برای ایجاد صلح و دوستی بین کشورهای مختلف قرار است این مسابقه تحت عنوان رالی هنرمندان برگزار شود که از سمت ایران به سمت کشورهای مختلف اروپایی حرکت کنند , تعدادی هنرمند در این رالی شرکت می‌کنند که هرکسی نماینده‌ی بخش از هنر ایران است که قسمت موسیقی آن را به من واگذار کردند با سرود این رالی به نام "سرود صلح و عشق" , خانم مهتاب کرامتی هم دبیر این کمپین هنری هستند.

هدف کاملاً صلح‌آمیز است و قرار بر این است که در طول این مسابقه  به ادبیات ایران اشاره‌کنیم و نماد سیمرغ در ادبیات ایران و آثار فردوسی و عطار را در سراسر جهان به نمایش بگذاریم و مطرح کنیم , در کنار این از موسیقی و سایر زمینه‌های هنری با کمک نماینده‌های آن استفاده می‌کنیم , وظیفه من هم رساندن آهنگ سرود صلح و عشق از ساخته‌هایم به گوش مردم جهان است که به‌وسیله همین سرود نماینده سازمان ملل به من لقب سفیر صلح را داد.

از این قطعه در گردهمایی‌ها استفاده می‌شود و پیام این حرکت بزرگ را در قالب موسیقی هم نشان خواهیم داد.

 

شما به دعوت چه شخص یا سازمانی در این مسابقه شرکت کردید؟

دعوت شخص خاصی نبوده و در حقیقت یک کنگره تشکیل شد که بررسی کردند چه کسی درزمینهٔ صلح به‌صورت بین‌المللی موسیقی تولید کرده است و این کنگره من را انتخاب کردند , به همین صورت یک تیم هنری تشکیل‌شده و با رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و سازمان‌های دولتی هماهنگ کردند تا مجوزهای لازم اخذ شود و یک مجموعه بسیار قدرتمند و منسجم پیگیر این قضیه است و در گردهمایی اولیه مربوط به همین مسابقه که در سالن اِکو برگزار شد اتفاقات خاصی رقم خورد مانند رونمایی از تمبر صلح که برای اولین بار در ایران یا شاید در دنیا چاپ می‌شود و رونمایی از تابلوی مینیاتور آقای فرشچیان که مرتبط با موضوع صلح و عشق بود و به همین ترتیب همه‌چیز با محوریت صلح است.

 

علت این‌که مسابقه رالی باشد نه سایر مسابقات چیست؟

طبق تعریفی که در این کنگره شد و به نظر من بسیار زیبا هم بود علت این موضوع این است که رالی هدف و مسیر کاملاً مشخصی دارد , مسابقه رالی هنرمندان فقط یک بهانه‌ای است برای هدف اصلی یعنی رساندن پیام صلح در قالب ادبیات و سایر هنرهای ایران است که در تمام دنیا اخبار آن خواهد پیچید.

این مسابقه برای من و امثال من که علاقه دارند آثارشان در سطح بین‌المللی نمایش داده شود بهانه خوبی است.

 

تاریخ و مسیر برگزاری دقیق این مسابقه چه زمانی و کجا است.

من در حال حاضر به‌صورت دقیق اطلاع ندارم فقط میدانم نزدیک به عید این اتفاق رخ می‌دهد یعنی بعد از محرم و صفر استارت آن زده می‌شود و در حال حاضر هم گردهمایی‌های مربوط به آن برگزار می‌شود تا افراد بیشتری را جذب کنند که پیام صلح بهتر شنیده شود.

ما امروز در اواسط این مسیر هستیم و باید از آقای نادعلی تشکر کنم که برای برگزاری این مسابقه تلاش فراوانی می‌کند.

در خصوص مکان و سایر کشورهای شرکت‌کننده قرار بر این است که به اروپا سفر کنیم و در هر سفر یک نفر به این سیمرغ اضافه شود که تا پایان پاییز این سیمرغ شکل بگیرد و ما پیام فرهنگی هنری‌مان را این‌گونه به گوش دنیا برسانیم , مسیر مسابقه را رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی به‌صورت دقیق مشخص می‌کند و جدای آن قبل از رالی اروپا داخل ایران هم یک مسابقه رالی به‌صورت نمادین برگزار می‌شود.

 

به‌غیراز موسیقی سایر نماینده‌ها در کدام زمینه‌های هنر فعال هستند؟

من فقط در خصوص حضور نماینده‌های فرش ایرانی , مینیاتور و سینما علاوه بر موسیقی اطلاع دارم.

 

در مورد این مسابقه اگر صحبت دیگری هست که مطرح نشد بفرمایید.

نه صحبت خاصی نیست

 

جدای این مسابقه برسیم به بحث موسیقی. از فعالیت‌ها و همکاری‌های آینده خودتان بفرمایید

آلبومم وارد ارشاد شده که به امید خدا مجوز نهایی آن را اخذ کنم و در سال  جاری آن را منتشر خواهم کرد که اولین کار جدی من است.

جدای آلبوم در چند فیلم سینمایی کارکردم و موسیقی فیلم‌های گنگ نا , هیولا و... را ساختم.

تیتراژ برنامه صفرتا صد که مربوط به فدراسیون اتومبیلرانی است را در دست تهیه دارم و با چند خواننده به‌صورت فول آلبوم کارخواهم کرد ازجمله آقایان سجاد دانشمند , امین قاضی و ...  .

 

صحبت پایانی

به بازمانده‌های عزیزانی که در حادثه تلخ منا جان باختند از صمیم قلب تسلیت میگویم.

امیدوارم که در آینده جهانی خالی از خشونت و افراطی‌گری داشته باشیم.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی
برچسب ها: ریتم نو امید حجت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه