ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۵

برنامه‌های بخش پژوهش موسیقی فجر اعلام شد

ریتم نو - برنامه کامل بخش پژوهش سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که روزهای 24 تا ۲۹ دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد.
jashnvareh-pajoheshi

بخش پژوهش سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با مدیریت امیرعباس ستایشگر و کارشناسی و اجرای وحید طارمی ساعت 16 تا 18 در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


بر اساس برنامه اعلام‌شده؛ روز جمعه 24 دی‌ماه نشست «صدا، ماهيت ضبط و مفاهيم ابزاری» با حضور رضا عسگر زاده، ریموند موسسیان و رامین مظاهری برگزار می‌شود و به‌طورکلی مشكلات ضبط و صدابرداري در ايران که همواره يكي از موضوعات قابل‌بحث و طبقه‌بندی نشده در موسيقي است، مشكلات اتاق‌های ضبط، تفاوت دیدگاه‌های ضبط صدا، متغیرهای ضبط گروهی و همچنين ثبت و ضبط سازهاي موسيقي دستگاهي را موردبررسی قرار می‌دهد.


روز یکشنبه 26 دی‌ماه، با حضور نادر مشايخي ،حمیدرضا اردلان و كياوش صاحب نسق و طرح سوالاتی چون «آیا موسيقي مدرن و يا تعاريف محدود به نگرشِ  سنتي در اين عرصه ،تا امروز به‌خوبی تعريف و مفهوم‌سازی شده‌اند؟»، «چگونه می‌توان با خلق يك موسيقی مدرن در فرهنگ ِ شنيداري ايران به چهارچوب‌های نظري قابل‌قبول رسيد؟» و «جايگاه و مفهوم "لذت" بردن از موسيقي، آیا در موسيقي معاصر ما كه با مدرنيته پيوند خورده دچار دگرگوني و خدشه است؟» نشست «بازخوانی تأثیر مدرنیته و مدرنیسم بر موسیقی معاصر ایران» برگزار می‌شود.


روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه نشست «بررسی روند آموزش آکادمیک در دانشکده‌های موسیقی» برگزار می‌شود و شیوه‌های پذيرش دانشجو، نگارش متد، كتب درسي و ... از نمونه مباحثی است كه در اين نشست با حضور آذين موحد،محمدرضا فياض و احسان ذبيحي فر موردبررسی قرار می‌گیرد.


روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه نشست « طبقه‌بندی انواع موسیقی» با حضور هومان اسعدی، بابک خضرایی و رضا صمیم برگزار می‌شود که سخنرانان به موضوعاتی که همواره برای ما درباره مرزبندی و چگونگی تقسیم‌بندی انواع موسیقی  است، جواب می‌دهند.


گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روزهای 24 دی‌ماه تا اول بهمن‌ماه سال جاری به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه