ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

داوود  گنجه‌ای: حضور ارکستر جوانان جهان در تهران فرصت خوبی برای نوازندگان ایرانی است

ریتم نو - داوود گنجه‌ای گفت: حضور ارکستر جوانان ایتالیا در ایران فرصت مناسبی برای تبادل تجربه و آشنایی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران بارنگ‌های متنوع و جدید موسیقی است.
 

PE1B7F42C




به گزارش ریتم نو؛ داوود گنجه‌ای آهنگساز و موسیقیدان مطرح و شناخته‌شده کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران که در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» در تالار وحدت در حال برگزاری است، گفت: این اتفاق به نظر من یک فرصت خوب برای ارکستر سمفونیک تهران است و باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد.


این موسیقیدان و نوازنده برجسته ویولن بابیان اینکه تجربه انتقال بین ارکسترهای بزرگ اتفاقی معمول در دنیا است، ادامه داد: فرض کنید کسی از یک شهر کوچک به شهری مثل پاریس سفر کند، در همین سفر آن فرد به‌طور طبیعی با چیزهای جدیدی آن‌ها آشنا می‌شود که خواه‌ناخواه بر رشد، آگاهی و شناخت او از پیرامونش تأثیر خواهد  داشت.


گنجه‌ای همچنین با مثبت ارزیابی کردن حضور ارکستر جوانان جهان در تهران، افزود: در حال حاضر حضور ارکستر جوانان جهان در تهران برای نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران یک فرصت مناسب است تا بارنگ‌های  دیگری از موسیقی آشنا شوند.


این موسیقیدان مطرح کشورمان تبادل تجربه بین ارکسترهای مختلف در سطح جهان را اتفاقی بسیار مثبت و تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: هرقدر ازاین‌دست اتفاق‌های هنری در حوزه موسیقی بین ایران و دیگر کشورهای جهان رُخ بدهد، درنهایت به نفع موسیقی ایران و هنرمندان عرصه موسیقی است.


گفتنی است، کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران از 20 تا 22 مردادماه جاری در تالار وحدت تهران است.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه