ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

دفتر رسیتال های پژوهشی و دانشجویی در مجموعه تالار وحدت تشکیل شد

ریتم نو : دفتر رسیتال های پژوهشی و دانشجویی در مجموعه تالار وحدت به منظور حمایت از موسیقیدانان جوان و نخبه و همچنین تکریم و بزرگداشت اساتید موسیقی سنتی و کلاسیک تشکیل شد .
635693256548687763

 

« بهرام جمالی » مدیر عامل بنیاد رودکی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی گفت: هدف از آغاز فعالیت دفتر رسیتال های پژوهشی و دانشجویی در مجموعه تالار وحدت حمایت از موسیقیدانان جوان و نخبه کشور به منظور کشف استعدادهای موسیقی و همچنین تکریم و بزرگداشت اساتید موسیقی سنتی و کلاسیک در ایران است.

وی ادامه داد: به همین مناسبت، نخستین کنسرت این دفتر در تاریخ سه شنبه بیست و چهارم شهریور ماه سال جاری و به صورت رایگان از ساعت 20 الی 22 در سالن رودکی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در این برنامه آثاری از بزرگان موسیقی جهان چون «فردریک شوپن»، «پیتر ایلیچ چایکوفسکی»، «سرگئی راخمانینف»، «فرانتس لیست»، «لودویک وان بتهوون»، «یوهان سباستیان باخ»، «فرانتس شوبرت»، «ولفگانگ آمادئوس موتزارت»، «فلیکس مندلسون» و «ریمسکی کرساکف» اجرا خواهد شد.

جمالی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور آثاری از موسیقی کلاسیک که برای پیانو تنظیم شده است را طرح ریزی کرده ایم که توسط «پویا هادوی» و «کسری افشار» برای علاقه مندان به موسیقی کلاسیک اجرا می شود.

جمالی عنوان کرد: هم نشینی اساتید موسیقی و جوانان و نوجوانان و نیز طرح مباحث تخصصی در باب موسیقی می تواند در توسعه فرهنگ اجرایی و نیز شنیداری موسیقی موثر باشد.

وی ادامه داد: جا دارد به این نکته اشاره کنم که برای شرکت در این رسیتال ها، بنیاد رودکی هیچ محدودیت سنی تعیین نکرده و توانایی و خلاقیت تنها شرط لازم برای حضور در رسیتال های پژوهشی و دانشجویی است.

مدیر عامل بنیاد رودکی در انتها خاطر نشان کرد: آن چه که مسلم است این است که این اجراها کاملا فرهنگی و هنری است و حمایت علاقه مندان، هنرمندان و خانواده های هنردوست می تواند در تداوم این حرکت بسیار مثمرثمر باشد.

 

منبع / ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه