ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

كيهان كلهر در تالار وحدت مي نوازد

ریتم نو : به گزارش روابط عمومي شركت فرهنگي هنري ققنوس، اين نوازنده و آهنگساز پيشكسوت كه هم اكنون مشغول برگزاري تور كنسرت هايش در اروپا و آمريكا است، درباره اجرايش گفت: ارديبهشت‌ماه به ايران خواهم آمد و خردادماه امسال در تالار وحدت روي صحنه خواهم رفت.


محمدحسين توتونچيان -مدير عامل شركت فرهنگي هنري ققنوس و مدير برنامه‌هاي كيهان كلهر - نيز در اين باره اظهار كرد: تمام مجوزهاي لازم براي كنسرت استاد كيهان كلهر دريافت شده است و ايشان ٣،٤، ١٠، ١١ و ١٢ خردادماه در در تالار وحدت روي صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: برنامه‌هايي نيز تدارك ديده‌ايم تا كيهان كلهر در شهرستان‌ها نيز اجراهايي براي مخاطبانش داشته باشد و جزييات آن را به زودي اعلام خواهيم كرد.

کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. او موسیقی را از پنج سالگی به‌صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به‌صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در 13سالگی با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.
کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در 17سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه‌ی تحصیل راهی کانادا شد و در رشته‌ی آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد.

همکاری او با هنرمندان و گروه‌هایی از جمله «شجاعت حسین‌خان» کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) جاده ابریشم، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک، او را به هنرمندی جهانی تبدیل کرد و شنوندگان زیادی نیز از میان غیرایرانی‌ها دارد.

کیهان کلهر و اردال ارزنجان در سال 1389 در تالار وحدت اجرای مشترکی داشتند که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

انتهای پیام

 

منبع : ریتم نو

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه