ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

محمد شعبانی : استقبال از آلبوم "رقص با ریتم ساحل" بیش‌ازحد انتظار بود/ برگزاری دوره‌های تخصصی پرکاشن

ریتم نو: محمد شعبانی نوازنده ساز پرکاشن که در گروه محمد علیزاده  فعالیت می‌کند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ریتم نو از آلبوم تازه منتشرشده‌اش به نام " رقص با ریتم ساحل " و برگزاری دوره‌های آموزشی پرکاشن صحبت کرد.
+ برگزاری اولین کنسرت مستقل در خارج از ایران

+ انتشار دومین آلبوم رسمیمصاحبه با محمد شعبانی محمد شعبانی

شعبانی در خصوص دوره‌های آموزشی سار پرکاشن، گفت: «این کارگاه  آموزشی در دو بخش به‌صورت عمومی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. دوره‌ها را از سال گذشته آغاز کردیم برای اولین بار در ایران بود که ورک شاپ  و جم سشن به‌صورت تلفیقی در این دوره‌ها اجرایی شد. درواقع تک‌تک هنرجویان در ورک شاپ تمرین می‌کنند و ایراداتشان را برطرف می‌کنیم و در جم سشن ها همه افراد فارغ از سطح نوازندگی در غالب ارکستر کنار هم تمرین می‌کنند.»


خالق آلبوم "رقص با ریتم ساحل" خروجی این دوره‌های آموزشی را خوب عنوان کرد و افزود: «هنرجویان خوبی در این دوره داشتیم که پیشرفت خوبی داشتند اما در بین آن‌ها هنرجویی با پیشرفت فوق‌العاده بود که در آینده از او خواهید شنید.»


این نوازنده پرکاشن، دوره‌های آموزشی را ادامه‌دار خواند و گفت: «با توجه به اساتید و دوستان من که خارج از کشور هستند در آینده این دوره‌ها را با یاری‌گرفتن از این افراد برگزار خواهیم کرد.»


وی ادامه داد: «بنده به‌عنوان اولین ایرانی، آرتیست کمپانی دی جی(DG) هستم؛ درواقع کمپانی دی جی یکی از اولین کمپانی‌های کاخن سازی در دنیا است. حمایت‌های این کمپانی را داریم. علاوه بر آن با توجه به زمان‌هایی این‌چنینی که محمد علیزاده کنسرت برگزار نمی‌کند با هماهنگی ایشان هم برگزاری این دوره‌ها امکان‌پذیر می‌شود.»


محمد شعبانی در مورد استقبال از آلبوم "رقص با ریتم ساحل " اظهار کرد: «شخصاً پیش‌بینی انتشار مجدد این آلبوم را نداشتم اما درخواست  و استقبال از این آلبوم بیش‌ازحد انتظار بود. دلیل پیش‌بینی من نیز تخصصی کار شدن آلبوم و اینکه هر شنونده‌ای سمت این‌گونه آلبوم‌ها نمی‌رود اما استقبال خوب بود و همین باعث شد تا برای آلبوم دومی که در دست انتشار دارم و دو قطعه از آن را ضبط کردم، بیشتر مردمی کارکنم.»

محمد شعبانی نوازنده ساز پرکاشن که در گروه محمد علیزاده فعالیت می‌کند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ریتم نو از آلبوم تازه منتشرشده‌اش به نام " رقص با ریتم ساحل " و برگزاری دوره‌های آموزشی پرکاشن صحبت کرد. رقص با ریتم ساحل

ایشان همچنین از با کلام بودن دومین آلبوم رسمی خود خبر داد و گفت: « آلبوم دارای ده قطعه می‌باشد که هشت قطعه آن با کلام و دو قطعه دیگر به‌صورت تخصصی‌تر خواهد بود.»


شعبانی  در حال حاضر مشغول رایزنی برای برگزاری کنسرتی در خارج از کشور است و اجرای در داخل ایران ره بعید می‌داند و در صورت توافق گروه برای اجرای پیش رو از ایران خواهد رفت تا آلبوم «رقص با ریتم ساحل» اجرایی بین‌المللی را تجربه کند.


وی در خصوص همکاری با محمد علیزاده توضیح داد: «موسیقی سلیقه است و من، محمد علیزاده و موسیقی‌اش را دوست دارم. به همین دلیل با ایشان کار می‌کنیم و از همکاری با ایشان لذت می‌برم. برنامه‌های کنسرت هم که بعد از ماه صفر  خواهد بود. در مورد آلبوم نیز باید بگویم در یک قطعه ساز زدم که فضای متفاوت‌تر و احساسی دارد. شاید این همکاری به دو قطعه هم افزایش پیدا کند اما ممکن است به‌صورت تک آهنگ منتشر شود و در آلبوم نباشد .»


 

منبع: ریتم نو

نویسنده: حامد سلگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه