ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

همکاری گروه موسیقی «مینور» با بهترین موزیسین‌های ترکیه

ریتم نو - گروه موسیقی مینور که ۳ سال است ضبط آثارشان را با بهترین و مطرح‌ترین نوازندگان ترکیه آغاز کرده بود، با ضبط ۸ اثر به پایان رساند.
 

f

به گزارش سایت خبری «ریتم نو»، مهدی فراهانی نوازنده قانون و یکی از اعضای اصلی گروه مینور با اعلام این خبر، گفت: «این آثار که در ژانر موسیقی بی‌کلام (فیوژن، تلفیقی) می‌باشند در حرفه‌ای‌ترین استودیوهای ترکیه (استانبول) ضبط و میکس شده‌اند که به‌زودی به شکل موزیک ویدیو وارد بازار می‌شوند.»


وی در ادامه افزود: «ما در این آثار با بهترین گروه‌ها و نوازنده‌های اروپا و ترکیه ازجمله «گروه بزرگ زهی استانبول استرینگ istanbul string»، «گروه زهی نیو ورد new world»، «شنل آرکن şenol arkun»، «ویسل سامان اوغلو veysel samanloğlu»، «ایلتر کورجالا ilter kurcala»، «سرهان یاسدیمن serhan yasdıman»، «جان Can» و «امراه Emrah» همکاری کرده‌ایم، چهره‌هایی که در ایران و مخصوصاً در بین موزیسین‌ها و نوازنده‌های ایرانی شناخته‌شده هستند. در مورد ساز قانون و کلارینت سل که محور اصلی ساز بندی و تنظیم این قطعات است نیز باید خاطرنشان کنم که هردوی این سازها با این سونوریته (نوع صدادهی) برای اولین بار در ایران توسط بنده و آقای زرنوش ضبط‌شده‌اند. انگشت گذاری که روی ساز قانون انجام‌شده و کلارینت سل که کوکی از این ساز جهانی است، ازلحاظ اجرایی و صدایی کاملاً متفاوت از صدایی هست که تابه‌حال از قانون و کلارینت شنیده‌ایم.»


«محمد زرنوش» نوازنده کلارینت سل و دیگر عضو اصلی «مینور» هم درباره این آثار گفت: «خوشحالم که پس از ۳ سال تلاش و ضبط‌های پی‌درپی به نتیجه‌ی مطلوبی رسیدیم. در این مجموعه‌ی قطعات در تلاش بودیم که آثاری باکیفیت با معیارهای بین‌المللی تولید کنیم به همین جهت از حضور نوازندگان ترکیه و ایران در این آثار استفاده کردیم، کلیه قطعات این مجموعه با آهنگسازی بنده و مهدی فراهانی انجام‌شده و در خلق ملودی‌ها در تلاش بودیم که علی رقم تکنیکی و علمی بودن در تولید آثار سلیقه‌ی احساسی مردم کاملاً در نظر گرفته‌شده باشد. ما بر این باوریم که با شنیده شدن این سبک از موسیقی و با ساختن این ملودی‌ها می‌توانیم سلیقه‌ی مردم را از شنیدن موسیقی‌های سرگرم‌کننده به موسیقی‌های علمی و احساسی تغییر دهیم. امید حق‌شناس نیز کارگردان این آثار ویدئویی بوده که با توجه به ظرفیت‌های موجود در ایران، نهایت تلاش خود را کرده است.»


این نوازنده در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «به‌زودی تور کنسرت‌های گروه موسیقی «مینور» در داخل کشور و شهرهایی از ترکیه برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی متعاقباً منتشر می‌شود.»


شایان‌ذکر است که چندی پیش نیز رسانه‌های مطرح ترکیه‌ای ازجمله «روزنامه صبح ترکیه» با انتشار گزارش‌های مختلف به فعالیت‌های این گروه ایرانی و همکاری‌هایشان با نوازنده‌های ترکیه‌ای پرداخته بودند.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه