ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

گفتگوی اختصاصی با " فرزاد دزدمه " و "علیرضا میرآقا " / جزئیات اجرای دزدمه در بندرعباس

ریتم نو : « فرزاد دزدمه » خواننده جنوبی کشورمان که طرفداران زیادی در بندرعباس دارد، 16مردادماه در سالن شهید اوینی این شهر و برای اولین بار به روی استیج می‌رود.
photo_2015-08-01_12-09-17

 

+ جناب خان در کنسرت فرزاد دزدمه حضور ندارد!!

+اولین تجربه میرآقا در رهبری ارکستر

+ بهترین نوازنده‌ها در ارکستر دزدمه

 

رهبری ارکستر این کنسرت را « علیرضا میرآقا » بر عهده دارد که اولین تجربه وی درزمینهٔ رهبری ارکستر است درصورتی‌که وی از نوازندگان به نام پرکاشن و ترومپت در ایران محسوب می‌شود.

خبرنگار سایت « ریتم نو » در محل تمرین کنسرت این خواننده در تهران حاضر شد تا از نزدیک شاهد همکاری اعضای این گروه باشید و در ادامه می‌توانید خواننده گفتگوی کوتاه با « فرزاد دزدمه » و « علیرضا میرآقا » باشید.

 

« علیرضا میرآقا » درباره همکاری‌اش با « فرزاد دزدمه » گفت: «حدود هفده، هجده سال است که روی صحنه هستم و ساز می‌نوازم. تقریباً از سال 78 روی استیج پاپ بودم، اصولاً همه رهبری ارکستر را به نوازنده کیبورد می‌دهند و چند وقتی می‌شود که این ماجرا در حال تغییر است.

طی مذاکراتی که با آقای دزدمه داشتیم، من برای اولین بار این مسئولیت را پذیرفتم.

 

وی درباره چرایی نپذیرفتن این مسئولیت تا به امروز تصریح کرد: «مسئله این است که باید به من پیشنهاد این کار می‌شد. شخصاً آدمی نیستم که بروم و پیشنهاد همکاری را بدهم و بگویم؛من بنوازم و...

هر کاری که به من بگویند انجام می‌دهم. ساز تخصصی من ترومپت است و خیلی‌ها من را به‌عنوان نوازنده پرکاشن می‌شناسند اما بعضی‌اوقات هم پیش‌آمده است که روی استیج پیانو، آکاردئون و سازهای دیگر و حتی درامز نواخته‌ام. از من خواستند و من نیز تا آنجایی که در توانم بوده را انجام داده‌ام.

میرآقا درباره گروه فرزاد دزدمه بیان کرد: «من واقعاً هیچ پیش‌زمینه‌ای از "فرزاد دزدمه" نداشتم و حتی اطلاع نداشتم که آن ترک را با "امید حاجیلی" خوانده است. هیچ اطلاعاتی نیز درباره گروه قبلی ایشان نداشتم. زمانی که به آمدم متوجه شدم که گروه آقای دزدمه عزیزان دیگری بودند اما خوب هرکسی اعضای خودش را دارد که از همه نظر به هم متصل هستند. من نیز پیشنهاد دادم که اگر قرار است باهم همکاری کنیم باید این عوامل تغییر کنند و ایشان نیز قبول کردند.

ایشان همچنین ادامه داد: «خدا را شکر به نظرم این گروه جز بهترین‌ها هستند و بی‌نهایت از آن‌ها سپاس گذار هستم که این دوستی چندساله را حفظ کردند و هیچ‌کدامشان به من نه نگفتند.»

این نوازنده خوش‌نام درباره سبک موسیقی فرزاد دزدمه گفت: «این نوع موسیقی شاد و اکتیو نشان داده است که مخاطب دارد و در موسیقی ما نیز دارای جایگاهی است چراکه مردم ایران، مردمان شادی هستند حتی در سخت‌ترین شرایط اما همان‌قدر که شادند همان‌قدر هم غیرقابل‌پیش‌بینی هستند و ممکن است امروز شاد گوش دهند و فردا نه!»

وی در مورد رقابت حاجیلی و دزدمه در سبک موسیقی‌شان افزود: «من اصلاً به کسی رقیب نمی‌گویم، "امید حاجیلی" یک همکار و یک نوازنده قابلی است و استایل و طرفداران خودش را دارد و من هم خیلی برایش آرزوی موفقیت می‌کنم اما شخصاً رقیب نمی‌گویم چراکه امید موزیک شاد را انتخاب کرده است و فرزاد موزیک شادی را دارد که به اصل خودش برمی‌گردد و خیلی صدای جنوبی دارد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: «امیدوارم کنسرت خوبی باشد و اتفاق خوبی بی افتد و این راه برای فرزاد و همه خوانندگانی که در حال تلاش برای رسیدن به جایگاهی ازلحاظ مالی، معنوی و محبوبیتی هستند، امید به خدا برای همه آن‌ها پیش بیاید.

 

در ادامه صحبت‌های میرآقا، «فرزاد دزدمه» از آشنایی خود با میرآقا گفت: «پیش‌تر از این علیرضا را می‌شناختم اما «داریوش صالح پور» باعث آشنایی ما بود و با این آشنایی باعث همکاری ما با یکدیگر شدند.  در حقیقت این همکاری به پیشنهاد داریوش بود و ازآنجایی‌که با روحیات هردوی ما آشنایی داشت به من گفت که می‌توانیم همکاری خوبی را داشته باشیم.»

 

دزدمه در مورد اینکه اکثراً خوانندگان نوازنده کیبورد را به‌عنوان رهبر ارکستر قرار می‌دهند افزود: « من فکر می‌کنم علیرضا میرآقا از آن دسته آدم‌هایی است که جای خودش را پیدا می‌کند و انرژی خوب و مثبت او، بسیار خوب است. شخصاً آدمی باانرژی مثبت هستم و بااینکه در تمرین خیلی جدی هستیم اما همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود.»

وی درباره کنسرت تهران خود بیان کرد: «اجازه دهید اکنون در مورد کنسرت‌های تهران صحبتی نکنم. در حال حاضر کنسرت بندرعباس را پیش ببریم و مرحله‌به‌مرحله به سمت کنسرت تهران هم خواهیم رفت.»

همچنین دزدمه درباره کنسرت بندرعباس خود افزود: «کنسرت بندر یک کنسرت شاد و پرانرژی است و ازآنجایی‌که خودم را می‌شناسم، بر روی استیج خیلی اکتیو و باانرژی هستم و می‌خواهم این شادی را به هوادارانم انتقال دهم و از هنر بازیگری‌ام نیز حتماً استفاده خواهم کرد.»

خواننده دلبر آبادان 2500  درباره حضور جناب خان در این کنسرت گفت: «جناب خان در کنسرت  من نیست بااینکه محمد بحرانی دوست خیلی خوب من است اما جناب خان با خندوانه قرارداد دارد و نمی‌تواند جایی برود و بعد هم‌فکر می‌کنم جناب خان طراحی‌شده است برای قاب دوربین خندوانه و هرجی جز آنجا جذابیتی ندارد.»

وی در پایان صحبت‌هایش کنسرت خوبی را آرزو کرد و تصریح کرد: «یک قطعه بندرعباسی جدید هم آماده کرده‌ایم که منتشر می‌شود و مخصوص این اجرا است و امیدوارم مردم فقط هنرمندان را حمایت کنند هیچ‌چیزی بهتر از حمایت به هنرمندان دلگرمی نمی‌دهد. »

گفتنی است اعضای گروه فرزاد دزدمه متشکل از علیرضا میر آقا (ترومپت، كيبورد و رهبر ارکستر)، نیما رمضان و سروش عدل (گیتار الکتریک) ، بردیا امیری (درامز)، محسن خاش (پرکاشن)، فواد سمندی (کیبورد )، آرش سعیدی (گیتار باس) ، رضا لمعانی (گیتار کلاسیک) و داریوش صالح پور است.

این کنسرت به همت شرکت هنرمندان خاک جنوب برگزار و « فرامرز امیری » مجری طرح این کنسرت است.

منبع: ریتم نو

نویسنده: شایان رسول‌زاده
تقویم هنری ادامه