ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

آثار فردین خلعتبری در نیاوران نواخته می‌شود

ریتم نو: کنسرت چهار فصل باغ ایرانی توسط آنسامبل « ذاستا » به سرپرستی « بهنام ابوالقاسم » هفتم خردادماه،‌ تعدادی از آثار « فردین خلعتبری » را با عنوان « چهار فصل باغ ایرانی »  به اجرا درخواهند آورد.


ریتم نو: کنسرت چهار فصل باغ ایرانی توسط آنسامبل « ذاستا » به سرپرستی « بهنام ابوالقاسم » هفتم خردادماه،‌ تعدادی از آثار « فردین خلعتبری » را با عنوان « چهار فصل باغ ایرانی »  به اجرا درخواهند آورد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در این کنسرت، بخش‌هایی از موسیقی‌ فیلم‌های «فردین خلعتبری» - آهنگساز نامدار ایرانی- که پیش‌ازاین در آلبوم «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می‌رساند» منتشرشده بود، به همراه موسیقی فیلم‌هایی که او به‌تازگی ساخته ، اجرا خواهد شد. «به خاطر سنگفرشی که مرا به تو می‌رساند» در سال ۱۳۸۹ انتشاریافته است و منتخبی از موسیقی‌هایی است که او طی سال‌های ۸۰ تا ۸۸ برای فیلم‌هایی همچون پروانه‌ای در باد، سال‌های ازدست‌رفته، بادهای بهاری، چشم‌های تقریباً نگران و… ساخته است. این مجموعه  تک‌نوازی‌های ویولن ، ویولا و ارکستر است که توسط نوازندگان نام آشنایی همچون ارسلان کامکار، عماد رضا نکویی ، میثم مروستی ، علی جعفری و آیدین احمدی نژاد اجرا شده بود و حالا قرار است آنسامبل «ذاستا» با سرپرستی «بهنام ابوالقاسم»، و همراهی نوازندگانی چون پدرام فریوسفی، پریسا پیرزاده، سایوری شفیعی و شقایق صادقیان تعدادی از قطعات این آلبوم به همراه ساخته‌های جدید این آهنگساز چون «کفش‌هایم کو» اجرا شود.


این آنسامبل همچنین ضبط آلبوم جدیدی را به صورت بی‌كلام در دست دارد و علاوه بر آن، این گروه یك آلبوم با کلام با صدای «سپنتا مجتهد زاده» -خواننده‌ی سابق گروه دنگ شو- را در دست ضبط دارد. «ذاستا» را می‌توان ازجمله گروه‌هایی دانست كه همواره دغدغه‌ی اجرای موسیقی جدی دارد. این نوازندگان عضو اركستری خاص نیستند و تلاش كرده‌اند فعالیت‌های مستقل خود را حفظ كنند. درعین‌حال، آنسامبل «ذاستا» خواننده محور نیست، اما تاکنون از حضور خوانندگان صاحب‌نام بسیاری بهره برده است.


آنسامبل «ذاستا»  کنسرت خود را با عنوان " چهار فصل باغ ایرانی"  را در دو نوبت ساعت 18 و 21  به تاریخ 7 خردادماه در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌برد . علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت    tik8.com    و یا  گیشه فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه