ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵

آرش زمانیان : این آلبوم حال و هوای خوبی دارد

ریتم نو : « آرش زمانیان » نوازنده‌ای که سابقه‌ی طولانی‌مدت همکاری با « رضا یزدانی » را در کارنامه‌ی کاری  خود دارا است؛ از نهایی شدن مراحل آلبوم این خواننده‌ی پرطرفدار، در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: به‌عنوان نوازنده حضور پررنگی در آلبوم جدید یزدانی دارم و تنظیم یک قطعه نیز بر عهده‌ی من است.
+ طرفداران یزدانی اردیبهشت‌ماه منتظر آلبوم جدید باشند
+آلبوم یزدانی در کلیت، پاپ است
+ از بین قطعات موجود، «رفت که رفت» را بیشتر از همه می‌پسندم
+بازار موسیقی ایجاب می کند که هر خواننده ای سالی یک بار آلبوم بدهد


 


 

وی در مورد فضای حاکم براثر مذکور، بیان داشت: کلیت این آلبوم پاپ است اما شاهد برخی قطعات با فضای راک هستیم.

آرش زمانیان راجع به فعالیت خود در آلبوم جدید «رضا یزدانی» گفت:به‌عنوان نوازنده ،حضور پررنگی در این اثر  دارم و مطابق روال  گذشته ، تنظیم یک قطعه از این مجموعه بر عهده‌ی من است .این اثر «آوانگارد» نام دارد که تقریباً _بعد از انتشارش_ در تمام کنسرت‌هایمان اجرا شد. ترانه‌ی این آهنگ را «علیرضا باران» نوشته و «یزدانی» آهنگسازی آن را انجام داده و تنظیم قطعه هم که بر عهده‌ی من است.

این نوازنده افزود: در مورد فضای حاکم بر این قطعه هم باید بگویم آهنگی به سبک لاتین است که سعی کردیم المان‌هایی از موسیقی راک را در آن وارد کنیم. چند سال پیش هم «یزدانی » قطعه‌ای به نام «کی فکرشو می کرد» را با همین حال و هوا اجرا کرد.به نظرم وجود چنین آثاری باعث می‌شوند تا جنبه‌ی ریتمیک مجموعه تجلی بیشتری پیدا کند.

وی درباره‌ی نحوه‌ی انتخاب ساخته‌ها و نظرش درباره‌ی آن‌ها  بیان داشت: آهنگ‌ها زیر نظر خواننده‌ی اثر گزینش می‌شوند و طبیعی است که  خود «یزدانی» تصمیم نهایی را درباره‌ی آن‌ها بگیرد اما با توجه به اینکه بعضی از قطعات هنوز در مرحله‌ی میکس و مستر به سر می‌برند ،قضاوت در موردشان زود است. اردیبهشت‌ماه کار به مراحل نهایی می‌رسد پس مسلماً بهتر است آن زمان در مورد قطعات صحبت کنیم؛ ولی تا الان از بین  قطعات موجود،«رفت که رفت» را بیشتر از همه می‌پسندم.

آرش زمانیان در مورد  فضای حاکم بر مجموعه‌ی مذکور،گفت: به نظرم  فضای آلبوم در کلیت، پاپ است اما  داخل این  اثر درمجموع پاپ، شاهد قطعاتی هستیم که کاملاً راک هستند.

تنظیم‌کننده و نوازنده آلبوم جدید یزدانی اضافه کرد: این آلبوم ازنظر من حال و هوای خوبی دارد. ترانه‌ها به سمت مضامین عاشقانه رفته‌اند و روان‌تر شده‌اند و فکر می‌کنم مردم هم از این قضیه استقبال کنند.

وی در پایان اظهار داشت: اینکه «رضا یزدانی » بعد از یک سال ، تصمیم می‌گیرد آلبومی را روانه‌ی بازار موسیقی کند،شرایط بازار موسیقی ایران است. اکثر خواننده‌ها همین کار را انجام می‌دهند چراکه مخاطبان موسیقی در ایران،اگر ببینند در چند اجرا یک سری قطعات تکرار می‌شوند، در آن کنسرت شرکت نخواهند کرد.

 

 

منبع: ریتم نو
نویسنده: فرزین پاک‌طینت

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه