ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد

ریتم نو: آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران با استقبال نوازندگان جوان و تازه نفس در تالار وحدت برگزار شد.
848A3441

به گزارش ریتم نو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی؛ ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری "علی رهبری" و باحضور و نظارت اساتید موسیقی کلاسیک جهان، "امیل تاباکوف" رهبر ارکستر و "دالیبور کاروای" ویلنیست؛ آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت برگزار کرد.


"علی رهبری" مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی درباره آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران گفت: از زمانی که من به عنوان مدیر هنری در ارکستر سمفونیک تهران حضور دارم دو اتفاق در ایران افتاده که واقعا فکر آن را نمی کردم و برای من باعث افتخار است. آن هم این است که ما امروز 170 آهنگساز ایرانی پیدا کرده ایم، آن هم در مملکتی که چند نفر که با هم رفیق بودند را همه می شناختند.


وی ادامه داد: الان می خواستیم صرفا ببینیم که حداکثر می توانیم 70 نفر نوازنده را جذب ارکستر سمفونیک تهران کنیم، حال امروز می بینیم که حدود 100 نفر آمده اند و در این میان استعدادهایی را کشف کرده ایم که اصلا ندیده بودیم. بسیار خوشبختم که اعلام کنم تا همین الان چندین چهره تازه و جوان تست داده اند نظر ما را به خود جلب کرده اند.


علی رهبری تصریح کرد: بزرگترین اشکالی که مملکت ما در هنر خصوصا در موسیقی داشت این بود که موسیقی برای چند نفر بیشتر نبود و جلوی جوان ها خوب گرفته شده بود و اگر هم کاری برای جوان ها شده بود بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و اساسی نبوده است.


وی افزود: من معتقدم باید پست های مهم و کارهای مهم را به جوان ها سپرد. آزمونی که الان انجام شده می بایست برای مهر انجام می شد ولی خوشبختانه الان موفق شدیم این کار را با کیفیت انجام دهیم و فکر می کنم الان ارکستر سمفونیک تهران با افرادی تازه نفس و با یک هیئت داوری بین المللی قضاوت شده است و هیچ کس در هیئت داوری نبوده که با نوازنده ها رابطه داشته باشد که این نکته در ایران بسیار مهم است و جا دارد اعلام کنم همه چیز حرفه ای قضاوت شده و از فروردین ماه ارکستر جدید سمفونیک تهران با قرارداد تازه ای کار خود را شروع می کند.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه