ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

آلبوم " احساس فرورین " رضا دخت رونمایی شد /تمام جواب ها در این آلبوم، آلبوم اول است!

ریتم نو : مراسم رونمایی آلبوم « احساس فروردین » شنبه هفتم مرداد سال جاری ساعت 14:50 با اجرای « علیرضا بدیع » و حضور « رضا دخت »، « رضا پور رضوی »، « افشین مقدم » و.. برگزار گردید در این مجال ضمن اشاره ی مکرر به اولین تجربه ی « رضا دخت » گفته شد که آلبوم رضا دخت آلبومی بهتر خواهد بود.

08


آلبوم " احساس فرورین " رضا دخت  رونمایی شد /تمام جواب ها در این آلبوم، آلبوم اول است!


 

در آغاز « رضا دخت » بیان داشت خیلی خوشحالم که امروز در چنین جایی حضور دارم چرا که احساس می کنم تمام سختیهایی که در این مسیر متحمل شدم به ثمر نشسته است . این آلبوم ،آلبوم اول من است ! و به ضعف های آن واقفم و سعی می کنم در آلبوم بعدی این ضعف ها را بپوشانم .واقعا از انتقادهای سازنده در عرضه ی اثرات بعدیم مدد می جویم.

« رضا پور رضوی » اظهار داشت: روزی که آلبوم رضا(دخت) را دیدم باور نمی کردم که مراحل به اتمام رسیدنش به این زودی(حدود یک سال) به طول بیانجامد تمام این موارد نشان دهنده ی پشت کار او است . نکته ی دیگر که باید به آن اشاره کرد حسن نیت او است به همین دلیل تک تک عوامل این مجموعه از همکاری با او خشنودند. باید بگویم شاید کاستی هایی فنی در این آلبوم وجود داشته باشد اما باید توجه داشت این اولین آلبوم او است! حتی خواننده های بزرگ نیز در آغازین آلبومشان خالی از ضعف نبودند .وی گفت این مجموع از چهارم شهریور در سرار کشور با تیراژ هفتاد هزار نسخه پخش گردیده است.

پس از اتمام صحبت های پور رضوی، مجری جلسه ضمن معرفی عوامل سازنده ی نماهنگ « احساس فروردین »،حضار را به مشاهده ی این نماهنگ دعوت کرد .

بعد از مشاهده ی نماهنگ « احساس فروردین » ،« رضا دخت » در پاسخ وجه تسمیه ی این آهنگ و علت انتخاب نام این قطعه به عنوان نام آلبوم گفت: همه به برخی خصوصیات فروردینیها واقفیم و اینکه شاعر این ساخته نیز فروردینی بود من نیز متولد فروردین هستم!

« میثم دهقان » مسول چاپ و نشر این مجموعه درخصوص تیراژ بالای این اثر گفت: اتفاقا برای دیده شدن و پخش موی رگی باید حدود صد هزار نسخه انتشار می دادیم که ...

دخت نیز بیان داشت از این مساله شکایت داشتم  در برخی خیابان ها که قدم بر می داشتم اثر خود را نمی دیدم.

« رضا پور رضوی » در جواب سوال مطرح شده که آیا ملودیهای این کار شبیه به هم حس نمی شوند، گفت: این طبیعی است که در آلبوم اول! این موضوع حس شود اما شاید همین مضوع به میزان گوش کردن مخاطب هم بستگی دارد (یعنی مخاطب با دوباره گوش دادن پی ببرد که نه ملودیها اصلا شبیه نیستند)

« رضا دخت » اضافه کرد هیچ خواننده ای در آلبوم اول! منتظر گرفتن جواب نیست البته که بازخورد مخاطب برای من مهم است اما تمام سعی ما این بوده یک کار با کیفیت را ارئه کنیم حال دیدن شدن کار به بازخورد مخاطب مربوط می شود .

وی در خصوص اینکه باچند نفر به خصوص کار کرده گفت در آلبوم اول، تقریبا همین مسائل به وجود می آید .بعد از اینکه دخت اظهار داشت قصد داریم کنسرت هایی را برگذار کنیم و کار آلبوم بعدی نیز مراحل اولیه ی آن شروع شده  وقصد داریم این البوم را در سال جدید عرضه کنیم ،مجری جلسه گفت استراحتی پنج دقیقه ای خواهیم داشت . و در این فاصله کیک تولد اولین آلبوم «رضا دخت » بریده  و پخش می شود.

در بخش دوم که زمان کوتاه تری بود ضمن اشاره ی  به  ضعف هایی چون شباهت ملودیها به هم ،ضعف هایی سوال برانیگز یا حتی اعجاب برانگیز که دخت به آن واقف بود و به آن اشاره نکرد ،حتی طراحی جلد آلبوم و مورد مطلوب واقع نشدن توسط دخت و... گفته شد که علت تمام این ضعف ها در این جمله خلاصه می شود «این آلبوم، آلبوم اول است»!و در آلبوم بعد جبران می کنیم .اینجا بود که بسی خرسند شدم از انتشار این آلبوم چرا این آلبوم اولین آلبوم بود و قرار بود که تمام ضعف ها در آلبوم بعدی جبران شود!!!در این فکر  بودم :تاریخ ممکن است با چه بازه ی زمانی تکرار شود؟که  با جمله ی اگر سوالی نیست ...  جلسه پایان یافت.

 

منبع/ ریتم نو
نویسنده/ فرزین پاک طینت
عکاس/ امین باقری

 

تقویم هنری ادامه