ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

آلبوم اشکان خشایی با فضایی عامه‌ پسند منتشر می‌شود

ریتم نو: « اشکان خشایی » آهنگساز جوان که سابقه همکاری با خوانندگان چون « رضا صادقی »، « فریدون آسرایی » و...  را در کارنامه کاری خود دارد از انتشار آلبومی با صدای خودش خبر داد.
آلبوم اشکان خشایی با فضایی عامه‌ پسند منتشر می‌شود آلبوم اشکان خشایی با فضایی عامه‌ پسند منتشر می‌شود

 

 

 

+ همکاری با « سعید شمس »، « معین راهبر »، « ترانه مکرم »، « شهاب رمضان » و...

+ به پیشنهاد « رضا صادقی » شروع به خواندن کردم.

 

 

آقای خشایی چه طور شد که به خوانندگی فکر کردید؟

حدود هفت سال پیش که وارد حرفه‌ی موسیقی شدم تصمیم به خواندن داشتم اما احساس می‌کردم ازنظر آوا به آن درجه از پختگی نرسیده‌ام و از آموخته‌هایم در هنرستان موسیقی استفاده کردم (گرچه تحصیلات اصلی من در دانشگاه کامپیوتر است) و تصمیم به ساخت قطعاتی کردم؛ هنگام واگذاری این قطعات به خواننده‌های مختلف ، این آهنگ‌ها را می‌خواندم. دوستان هم که به من لطف داشتند همیشه پیشنهاد خواندن را به من می‌دانند. من نیز این کار را نه به‌طورجدی بلکه به‌صورت پراکنده و در فضای مجازی انجام می‌دادم درنهایت به پیشنهاد دوستان، مخصوصاً پیشنهاد « رضا صادقی » شروع به خواندن کردم.

از همکاری‌تان با رضا صادقی بگویید

از چند سال پیش همیشه دنبال گوش کردن کارهای رضا بودم و کارهای او را دوست داشتم و ابایی از این ندارم که بگویم اگر کاری  را بسازم که به نظرم به کارهای خواننده‌ی خاصی بیاید حتماً با آن خواننده در میان می‌گذارم این ساخته نیز از همان دست بود ؛وقتی این ساخته را به او پیشنهاد دادم او از این قطعه خوشش آمد و از من خواست که با او همکاری داشته باشم این همکاری درنهایت به نتایج خوبی رسید گرچه باید بگویم آهنگی که به‌ عنوان پیشنهاد به او داده بود جایگزین کار دیگری از من شد اما هردو ا ز این نتیجه راضی هستیم و در ادامه شاهد همکاری بیشتر ما خواهید بود

با توجه به اینکه تصمیم  به خواندن گرفته‌اید در آینده شاهد هم کاری شما درزمینهٔ ی ساخت آهنگ با خواننده‌ها نیز هستیم؟

در حال حاضر خودم را خواننده نمی‌دانم چراکه هنوز  چیزی به‌ صورت رسمی از من تحت عنوان خواننده انتشار پیدا نکرده است و اگر من را به اسم آهنگ‌ساز می‌شناسند دلیل آن کارهای منتشرشده‌ی من است بااین‌وجود اگر من را به اسم خواننده هم قبول کنند  بازهم دوست دارم در کنار خوانندگی، آهنگسازی را نیز انجام دهم.

قبل از اینکه وارد سؤال درباره‌ی فعالیت شما درزمینهٔ  خوانندگی شویم از همکاری‌های خوب شما کار با « فریدون آسرایی » بوده در مورد این همکاری بگویید.

ده سالی می‌شود که فریدون را می‌شناسم و از همه نظر_چه اخلاقی چه صدا و.._قبولش دارم نتیجه‌ی این دوستی شکل گرفتن همکاری بین من و او بود که درنهایت به نظر من یکی از بهترین کارهایم را مدیون این همکاری هستم و مطمئناً در ادامه باهم همکاری‌های دیگری نیز خواهیم داشت

درزمینهٔ فعالیت در خوانندگی کاری در دست انتشار دارید؟

بله به‌زودی آلبومی از من خواهید شنید که کارهای تنظیم آن را دوستانی چون«فرشاد پارسی» «معین راهبر»، «سعید شمس» «مهران خالصی» و...  بر عهده داشتند و با ترانه‌سرایانی چون «عقیق آزاد»،«ترانه مکرم»،عرفان سلیمی» «امیر غیاثی» «عرفان سلیمی» «محمود و حامد رجبی» و «مهرزاد امیر» با مشاوره‌ی هنری «ترانه مکرم» و ساخت خودم و «شهاب رمضان» و «فرشید ابطحی» انجام داده‌ام و تهیه‌کنندگان آن «شهرام دانش پور»و «زهره میلادی» هستند. آلبوم دارای فضایی احساسی با ریتمی آرام و عامه‌پسند درزمینهٔ پاپ است که هنوز برایش نامی انتخاب نکرده‌ام.

 

آیا ممکن است روزی سبک خود را تغییر دهید؟

قصد دارم که اول با خواندن آن چیزی که مردم‌دوست دارند مخاطب خودم را جذب کنم و بعد که خیالم از مخاطب راحت شد با توجه به پسندهای خودم تغییر سبک بدهم. احساس می‌کنم این راه منطقی برای رسیدن به سبک شخصی و در عین جذب و نگه‌داشتن مخاطب است.

 

فضای بازار موسیقی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم از اول مسیر درستی را نرفته‌ایم و هنوز در همین مسیر نادرست هستیم از معدود کشورهایی هستیم که به موسیقی و تبلیغ

آن بهای چندانی نمی‌دهیم  به‌عنوان‌مثال وقتی شبکه‌ی«خبر» از آلبوم موسیقی «مهدی یراحی » گفت همه تعجب کردیم که واقعاً این تعجب دردناک است چراکه این اتفاق باید خیلی قبل‌تر می‌افتاد و باوجوداینکه من همکاران زیادی رادارم که حمایتم می‌کنند اما مافیا شرایط را برای ما سخت کرده است بااین‌وجود هنوز معدود سایت‌هایی را دیدم که بدون در نظر گرفتن منافع شخصی خواننده‌های مجاز را تبلیغ کنند.

 

به وجود مافیا اشاره کردید؛ به نظر شما این مافیا چقدر در ترانه رخنه کرده است؟

ترانه بخش مهمی از موسیقی است که منکر وجود مافیا در آن‌هم نمی‌شوم اما باید این را در نظر داشت هرکسی که در موسیقی مطرح می‌شود مافیا نیست و اینکه ترانه‌ی خوب ناخودآگاه ملودی‌اش در ذهن آهنگ‌ساز ساخته می‌شود و خواهان بیشتری دارد کما اینکه این امر در دیگر لایه‌های این مجموعه به نام موسیقی وجود دارد اما باوجود مافیا انتخاب سره از ناسره سخت شده

آیا با انفکاک عوامل موسیقی مثل ترانه‌سرا از خواننده و آهنگ‌ساز موافق هستید؟   

ببینید وضعیت آرمانی همان تعاملی است که با حضور همه‌ی عوامل باشد اما این وضعیت، امروزه کم اتفاق می‌افتد چراکه از سرعت بازار موسیقی می‌کاهد گرچه معتقدم این جدایی می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد اما پیامد مثبت آن می‌تواند بهبود بازار موسیقی را در برداشته باشد خود من بارها اتفاق افتاده که خبر نداشتم کدام خواننده کارم را اجرا می‌کند اما حقیقت این است که برای معیشت بعضی چیزها ناگزیر می‌نماید.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه