ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۳:۲۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

آلبوم «باران آفتابی» منتشر شد

ریتم نو : آلبوم « باران آفتابی » اثری از عزیزا مصطفی زاده است که در آن موسیقی جَز با موسیقی فولکلور آذربایجانی تلفیق شده است.
آلبوم «باران آفتابی» منتشر شد آلبوم «باران آفتابی» منتشر شد

این آلبوم که به تازگی منتشر شده؛ 11 قطعه دارد و توسط شرکت فرهنگی هنری چهارباغ بانگ منتشر شده است. آهنگساز، خواننده و نوازنده پیانوی این آلبوم، عزیزا مصطفی زاده است و Philip Catherine، Toots Thielemans و Eduardo Contrera با هارمونیکا، پرکاشن و گیتار در این آلبوم همراه او بودند.

در آلبوم «باران آفتابی» هم موسیقی جَز با موسیقی آذربایجان ترکیب شده و ریتم‌های ضد ضرب به عنوان شناسه موسیقی جَز، با موسیقی فولک تلفیق شده است. البته این آلبوم را می‌توان در سبک جَز شرقی دانست. هرچند که در قسمت‌های آلبوم؛ موسیقی به سبک کلاسیک نزدیک می‌شود، اما همچنان اساس کار، بر هارمونی جز قرار دارد.

عزیزا مصطفی زاده؛ موسیقیدان آذربایجانی، فرزند واجیف مصطفی زاده؛ موزیسین سبک جز و نوازنده مشهور پیانو در شوروی سابق است. او در آثار خود به تلفیق موسیقی آذربایجان (موگام) و جز اروپایی پرداخته است. مادر عزیزا؛ الیزا مصطفی‌زاده نیز خواننده‌ای حرفه‌ای در همین سبک است و عزیزا مصطفی زاده تحت تاثیر سبک کاری پدر و مادرش، هم نوازندگی پیانو و آهنگسازی و هم خوانندگی به سبک موگام- جاز را دنبال کرده و در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه