ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴

مروری بر آلبوم جدید دیوید گیلمور

ریتم نو: به نظر می‌رسید که آلبوم سال گذشته‌ی گروه Pink Floyd  ( پینک فلوید  ) بنام “ Endless River” آخرین کار این گروه هست و این فرصت خوبی برای گیتاریست گروه است تا آلبوم سولوی خود را منتشر کند.


 

وی به‌عنوان هنرمند اصلی صداهای فراگیر در این گروه فعالیت می‌کند و در این آلبوم مدت آهنگ‌ها را کم کرده است و کیفیت قطعه‌ها همانند گذشته فوق‌العاده هستند.


آهنگ‌هایی بسیار زیبا که نیمی از ترانه‌ها را همسر او "Polly Samson"  رمان‌نویس توانا نوشته است.


به عقیده‌ی دیوید گیلمور این آلبوم همانند آثار قبلی  گروه  Pink Floyd   چون The Dark Side of the Moon و The Wallکه با آن‌ها  کارکرده است عمیق و سنگین نیست .


10 آهنگ ( که با دستگاه‌های پرسروصدا ) نواخته شدند هرکدام یک یادآوری از Roger Waters هم‌گروهی گلیمور است , در اینجا حتی از Rick Wright کیبورد زن گروه که انگیزه‌ی کافی را برای منتشر کردن آلبوم  Endless River به وجود آورد هم احترام و تشکر ویژه به‌عمل‌آمده است و اکثر آهنگ‌های این آلبوم به‌صورت راک اورینت ضبط شدند.


بااین‌حال هنوز هم هیچ‌کدام از آهنگ‌های او نتوانسته جای آهنگ  “There’s No Way Out of Here,” که از اولین کارهای او بود را بگیرد حتی آلبوم جدیدش  Rattle That Lock اما می‌توان گفت آلبوم  Endless River خواسته‌ی طرفداران را تا حدودی برطرف کرده. طرفداران کارهای کلاسیک گروه پینک فلوید (Pink Floyd)  این روزها درصدد تهیه‌ی این آلبوم هستند.



منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه : زکیه تاجیک

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
ایمان هاشمی از بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
البومها بسیار زیبا مخصوصا قفل رابلرزان گیلمور
من دانلود کردم بسیار زیبا
همون حال و هوای همیشگی پینک فلویدی رو داره
لامذهب چه صدایی از گیتارش بیرون میاد
تقویم هنری ادامه