ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

آلبوم عاشورایی خونین دلان رونمایی شد

ریتم نو: آلبوم عاشورایی خونین دلان از تولیدات جدید مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) عصر روز شنبه نهم آبان ماه سال جاری با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری ، فاضل نظری معاون هنری و مدیر مرکز موسیقی ، اساتید و هنرمندان موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.


آلبوم موسیقی خونین دلان که در قالب سه لوح فشرده منتشرشده ، دربرگیرنده مجموعه نوحه نواهای حسین بابای مشکین است که توسط حاج عباس کیاماری و فرهاد کیاماری بازخوانی شده است.


در ابتدای برنامه ، سعید بیابانکی با خواندن شعری از قیصر امین پور به مناسبت ایام سوگواری محرم‌الحرام برنامه را آغاز کرد.


اولین سخنران برنامه جناب آقای مهدی لطفی (پژوهشگر موسیقی) بودند که با دعوت سعید بیابانکی به پشت تریبون آمد و دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «در ابتدا از آقایان اردستانی و فلاح‌پور به خاطر صدابرداری خوبشان تشکر می‌کنم. حدود 3 ماه ضبط این اثر به طول انجامید. سعی‌مان بر این بود که در ضبط این اثر امانت‌دار خوبی باشیم. در اجرای این قطعات خیلی دقت شد و در حین اثر باز شنوایی شد.این طرح ، طرح بسیار گسترده‌ای بود و قرار بر این بود که تمام این قطعات به‌صورت تصویری پخش شود که متأسفانه نتوانستیم این کار را انجام دهیم که انشا الله در آینده حتماً این کار را انجام می‌دهیم.»


سپس داود فتحعلی بیگی (پدر نمایش ایران) به سخنرانی درباره «آیین‌های نمایشی و آواهای مذهبی ایران» پرداخت و پس‌ازآن حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج حمید آقایی (مشاور مذهبی آلبوم) در مورد  روند تولید اثر به سخنرانی پرداخت.


پس از صحبت‌های حجت‌الاسلام آقایی ، مستندی در رابطه با روند تولید اثر آلبوم خونین دلان برای حضار داخل سالن پخش شد که در این مستند محمدرضا درویشی در مورد این آلبوم صحبت کرد.


در بخش دیگری از مراسم ، دکتر حمیدرضا اردلان (آهنگساز و استاد دانشگاه) ، استاد محمدرضا اصلانی و همچنین محمدحسین ناصر بخت با دعوت بیابانکی هر یک دقایقی به سخنرانی پرداختند.


در اواخر برنامه آقایان میر نظری ، فاضل نظری ، حجت‌الاسلام آقایی و حسام‌الدین سراج با دعوت بیابانکی به روی سن آمدند و از آلبوم خونین دلان رونمایی شد.


 در گوشه‌ای از سن سقاخانه‌ای تعبیه‌شده بود و چند نسخه از این آلبوم را بر روی این سقاخانه گره‌زده بودند و افرادی که برای رونمایی به روی سن آمده بودند ، هر یک شمع‌هایی را که برکنار سقاخانه گذاشته‌شده بود را روشن کردند.


سپس لوح تقدیری را به‌پاس حضورشان در این مراسم دریافت کردند.


حسن ختام این برنامه اجرای زنده یک قطعه از آلبوم خونین دلان بود.


منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه