ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

آلبوم «قصه باران» سالار عقیلی منتشر شد

ریتم نو : سالار عقیلی آلبوم جدید خود را با نام « قصه باران » به آهنگسازی امین بیات منتشر کرد. این آلبوم از امروز (۱۲ بهمن) به‌صورت فیزیکی و دیجیتال به بازار وارد شده و این در حالی است که تا همین چند روز پیش، زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشته شدن او از جشنواره‌ی موسیقی فجر نیز به گوش می‌رسید.


آلبوم « قصه باران » شامل هشت قطعه به نام‌های «رقصیدن سرو»، «تک‌نوازی تار»، «فکر تو»، «روی او»، «شهیدان عشق»، «قصه باران»، «تک‌نوازی ویلنسل» و «دریای طوفانی» است و فضای صوتی آن بیش از موسیقی ایرانی، به موسیقی تلفیقی نزدیک شده است.

امین بیات (آهنگساز و تنظیم کننده) درباره فضای موسیقایی آلبوم «قصه باران» گفت: آنسامبل کوچکی در این آلبوم استفاده شده و ارکستر، ارکستر بزرگی نیست. سازها با وسواس انتخاب شده‌اند و از لحاظ تنظیم و فضای کاری سعی در فضای جدید در موسیقی ایرانی شده است. از جمله استفاده از سازهای ویولنسل، لاعود و نیز سازهای کوبه‌ای خاص مانند بندیر و ...

کریم قربانی (ویلنسل)، حسن خدایی‌نیا (کمانچه)، فرهاد فتحی‌راد (سنتور)، مرتضی یگانه راد (تمبک)، فراز نصیری (لاعود)، مهدی ابراهیمی (پیانو)، مجید یگانه‌راد (بندیر، دف و سازهای کوبه‌ای) و امین بیات (تار، سه‌تار، تارباس، آهنگساز و تنظیم‌کننده) به عنوان نوازنده، حسن خدایی‌نیا (استدیو پاییز) و کامبیز شاهین مقدم (استدیو پاپ) به‌عنوان صدابردار در این اثر با سالار عقیلی همکاری داشته‌اند. همچنین کامبیز شاهین‌مقدم کار میکس و مسترینگ این اثر را برعهده داشته و سهیل حکمت آرا ناظر ضبط آلبوم «قصه‌ باران» بوده است.

روند تولید آلبوم «قصه‌ باران» از سال ۹۲ آغاز شده و در پاییز ۹۳ نیز ضبط صدای « سالار عقیلی » ادامه داشته است

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه