ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

آلبوم موسیقی « بیاد کاروان » منتشر خواهد شد

ریتم نو : آلبوم موسیقی « بیاد کاروان » با آهنگسازی و تنظیم علیرضا جواهری و آواز علیرضا گلبانگ در سوگ استاد محمد رضا لطفی ساخته شده است.
be yade karoon آلبوم موسیقی « بیاد کاروان » منتشر خواهد شد

این آلبوم اثری در آواز شوشتری و دستگاه همایون است که در سوگ استاد محمدرضا لطفی ساخته شده است. شعر آواز و متن ترانه‌های اثر از سروده‌های علیرضا گلبانگ، خواننده این آلبوم است.

مازیار شاهی : تار- بمتار-رباب-بربط، رخساره رستمی: بربط، هیلا فیض‌پور: بم‌تار و رباب، هوشمند عبادی: نی، علیرضا دریایی: کمانچه و کمانچۀ آلتو، علیرضا جواهری: سنتور-سنتور آلتو-تمبک و دف، نوزاندگان این آلبوم هستند.

قطعات این آلبوم «مقدمه جرس» در آواز شوشتری برای گروه سازهای ایرانی، قطعه «کاروان» برای آواز و گروه سازهای ایرانی در آواز شوشتری و گوشه‌های جامه دران، بیداد، عشاق، قرایی، بیات راجه، آواز دشتی، آواز اصفهان و دستگاه‌های همایون و شور تنظیم شده است. تکنوازی تار با یادی از استاد محمد رضا لطفی، تصنیف «بیاد کاروان» در دستگاه همایون که در آن اشاره به گوشه‌های چکاوک، نی‌داوود، بیداد، عشاق و فرود می‌شود، نیز دیگر قطعات این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

آلبوم موسیقی «بیاد کاروان» با آهنگسازی و تنظیم علیرضا جواهری و آواز علیرضا گلبانگ در سوگ استاد محمد رضا لطفی توسط موسسه فرهنگی هنری آوای چکاد منتشر خواهد شد.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه