ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴

آلبوم موسیقی «کهن کمان» منتشر شد

ریتم نو : آلبوم موسیقی « کهن کمان » با قطعه های کمانچه و کمانچه آلتو و آهنگسازی و تکنوازی « شروین مهاجر » منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.


آلبوم کهن کمان شامل هشت قطعه است و به همت مؤسسهٔ فرهنگی-هنری آوای باربد منتشر شده است. «کوارتت مهرزاد»، «پس از تو»، «آواز اوج»، «غم انگیز»، «هلگرتن»، «رنگ و رنگ»، «افشار افغان» و «آوای مهاجر»، قطعه های این آلبوم است.

شروین مهاجر، آتنا اشتیاقی، وحید اسدالهی، همایون نصیری، زکریا یوسفی، مرتضی عابدی، همایون جهانشاهی، سیاوش روشن و مهدیه صفدری در این آلبوم به نوازندگی و خوانندگی پرداخته اند.

شروین مهاجر از سال 1374 نزد اردشیر کامکار به فراگیری کمانچه پرداخت. او در شفاف نوازی ادامه دهندهٔ اردشیر کامکار است، از افتخارات او می توان به کسب رتبهٔ نخست نوازندگی کمانچه در جشنوارهٔ فجر، اجرا در نقاط مختلف دنیا مانند تئاتر دولاویل پاریس، کاخ سلطنتی نروژ؛ و در آلمان به همراه ارکستر سمفونیک بوخوم، اشاره کرد.

از جمله تألیف های مهاجر «نت نویسی و تدوین 30 قطعه اثر اردشیر کامکار» و «متدلوژی کمانچه» است.

این هنرمند همچنین سابقهٔ همکاری با این گروه ها را داشته است: ارکستر «فوژان» به رهبری حمید دیبازر، «ارکستر کمانچه» به سرپرستی اردشیر کامکار، گروه «مولوی»، گروه «عارف» به سرپرستی استاد «پرویز مشکاتیان»، گروه «کامکارها»، گروه «همساز» به سرپرستی مسعود اشعاری، گروه «اشتیاق» به خوانندگی «علیرضا قربانی» و«گروه «راز و نیاز» فعالیت داشته است.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه