ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

آلبوم «هفت دریا» اثر «سپهر لاجوردی» منتشر شد

ریتم نو - آلبوم هفت دریا اثری از سپهر لاجوردی منتشر شد. این مجموعه بداهه‌نوازی ساز تار است که به همت موسسه فرهنگی هنری «صدای هنر» به مدیریت «ایوب صادقی» تولید و از سوی شرکت «دلپخش» در بازار منتشرشده است.


سپهر لاجوردی که سابقه حضور در گروه‌های مطرح موسیقی و همراهی با چهره‌های سرشناسی نظیر «مجید درخشانی» را در کارنامه دارد و در آلبوم خود به سراغ تجربه جدیدی از تک‌نوازی ساز تار رفته است. او در آلبوم هفت دریا 57 دقیقه بداهه‌نوازی بدون وقفه و ادیت تار داشته که کوک سازش از شروع تا پایان براثر گرما و رطوبت دست نوازنده افت چشمگیری داشته است.


همین مسأله افت کوک ساز شاهدی بر نوازندگی بدون وقفه سپهر لاجوردی بوده و او همانند یک کنسرت زنده و بدون هرگونه ویرایشی این آلبوم را ضبط کرده است. نکته قابل‌توجه دیگر در آلبوم «هفت دریا» تغییر دستگاه‌های موسیقی ایرانی یا مرکب نوازی بدون استفاده از روش‌های معمول در ردیف موسیقی ایرانی است.


سپهر لاجوردی متولد سال 1363 است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1376 آغاز کرد. این آهنگساز و نوازنده تار در کنسرت‌های داخلی و خارجی مختلفی شرکت داشته و چندین اجرای بداهه‌نوازی را در کارنامه هنری خود دارد. او در جلد آلبوم خود اعلام کرده است:«هدف از انتشار این اثر بداهه‌نوازی، حفظ ارزش و اصالت جایگاه نوازندگی در موسیقی ایرانی است.»


در ادامه می‌توانید کاورهای این آلبوم را ببینید



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه