ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

آلبوم والس‌های تهران به تیراژ سوم رسید/ پیشنهاد می‌کنم باحوصله و ترجیحاً هنگام قدم زدن در سطح شهر به آن گوش دهید

ریتم نو: آلبوم والس‌های تهران اثر « مهرداد مهدی » که در خرداد ماه امسال توسط خانه‌ی هنر خِرَد تولیدشده بود پس از گذشت حدود چهار ماه به تیراژ سوم رسید. به همین بهانه آیین رونمایی این آلبوم در عصر روز سه‌شنبه بیست و یکم مهرماه در مکتب‌ تهران برگزار شد.
Tehran-Waltzes-Ritmeno (2)

در ابتدا مهرداد مهدی در خصوص چگونگی شکل‌گیری این آلبوم بیان کرد: «حدود 8 سال پیش نوازندگی آکاردئون را شروع کردم و پیش از آن پیانو می‌نواختم. اما بنا به دلایلی نتوانستم نواختن پیانو را ادامه بدهم و به دلیل علاقه شدیدی که به موسیقی داشتم آکاردئون را نزدیک‌ترین ساز به پیانو دیدم (به دلیل وجود کلاویه در آکاردئون) و مشغول فراگیری آن به‌صورت خودآموز شدم و سپس شروع به نواختن در خیابان‌های تهران کردم. بعد از مدتی به دعوت آقایان بابک میرزا خانی و جلال تهرانی در تئاتر "به صدای زمین گوش کن" همکاری نمودم و در این تئاتر دنیای جدیدی را کشف کردم که بیانش سخت است. ملودی این تئاتر دارای احساس و هویت بود (درصورتی‌که تنها از چهار نت تشکیل‌شده بود) و همین ملودی بود که برای من والس تهران را پدید آورد و طی سه چهار سال چند والس دیگر هم کنار این والس به وجود آمد.»


وی در ادامه افزود: «اسم این مجموعه را والس‌های تهران گذاشتم و قطعه والس تهران 1 را به جلال تهرانی تقدیم کردم. این آلبوم دارای 10 قطعه است که 5 قطعه‌ی آن والس تهران نام دارد، والس‌هایی که لحظه به لحظه‌شان برای من خاطره است، خاطرات روزها و شب‌هایی که در خیابان‌ها، کوچه‌ها و کافه‌های تهران برای مردم می‌نواختم.»


مهرداد مهدی پس‌ازاین صحبت‌ها شروع به نواختن قطعه والس تهران 1 نمود و پس‌ازآن در خصوص دیگر قطعات آلبوم اذعان داشت: «این قطعات برای من جنبه‌های پژوهشی داشت و اولین قطعه شهر نام دارد که پیشنهاد می‌کنم باحوصله و ترجیحاً هنگام قدم زدن در سطح شهر به آن گوش دهید. قطعه‌ی بعدی گاو است که دلیل نام‌گذاری آن ایجاد صدای گاو با ساز آکاردئون بود که قطعه‌ای تلفیقی با موسیقی جز هست. دیگر قطعات از نو، دلتنگی و تانگو هستند که بخشی از این قطعات را برایتان اجرا می‌کنم.»


اجرای دو نوازی آکاردئون با همراهی پیام اقدامی حسن ختام این مراسم بود.


در ادامه بیننده عکس های «امین رجبی» باشید.



منبع : ریتم نو


نویسنده : امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه