ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

«آوای صحرا» و «کالیوه» ویژه بانوان روی صحنه می‌روند

ریتم نو : دو گروه موسیقی ویژه بانوان طی این هفته و هفته آینده دو کنسرت در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌کند.
«آوای صحرا» و «کالیوه» ویژه بانوان روی صحنه می‌روند «آوای صحرا» و «کالیوه» ویژه بانوان روی صحنه می‌روند

گروه موسیقی « آوای صحرا » به سرپرستی الهام کریمی روزهای ۲۴ و ۲۵ دی ماه امسال در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران کنسرتی را ویژه بانوان برگزار می کند.

گروه «آوای صحرا» در این کنسرت با دو بخش سنتی کلاسیک (آواز دشتی) و محلی خراسانی (آواز بیات اصفهان) به استقبال مخاطبان خود خواهد رفت.

«غروب کوهستان»، «در این دنیا تک و تنها شدم»، «گلنار»، «سودای دل»، «فردا تو می آیی» و قطعه «سوختگان» به آهنگسازی پویا نیکپور آثاری هستند که در بخش اول کنسرت اجرا می شوند. در بخش دوم نیز قطعات محلی خراسانی با عنوان «گل لاله»، «جومه نارنجی»، «خوشه های گندم»، «شاختایی»، «سه گدار» و «صوت کبوتر» اجرا خواهد شد.

پدیده احرارنژاد تار، آوا ایوبی تار باس، شیما بلوکی فرکمانچه، نازنین پدر ثانی تنبک و مژگان ابوالفتحی دف نوازندگان این کنسرت هستند.

کنسرت گروه «آوای صحرا» روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ دی ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای نیاوران تهران اجرا می شود.

 

کنسرت گروه « کالیوه » در نیاوران

کنسرت سنتی و محلی «کالیوه» به سرپرستی سارا احمدی با اجرای ۲۰ قطعه موسیقایی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۴ و ۱۵دی ماه ساعت ۱۴ اجرا خواهد شد.

این کنسرت در دو بخش برگزار می شود که بخش اول آن به اجرای موسیقی سنتی اختصاص خواهد داشت و گروه کالیوه قطعاتی همچون «من چه دانم»، دونوازی سنتور و تنبک و «سیرنمی شوم» را برای علاقه مندان اجرا خواهد کرد. آهنگسازی بخش موسیقی سنتی را سیاوش الهی نیا، سارا احمدی، بدیع زاده و یسنا خوشفکر انجام داده اند.

بخش دوم کنسرت نیز به اجرای قطعات محلی اختصاص دارد و قطعاتی از موسیقی فولکلور گیلکی، بختیاری، خراسانی، کردی و آذری اجرا خواهد شد.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه