ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

آیین بزرگداشت استاد فرامرز پایور شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد

ریتم نو : مراسم آیین بزرگداشت استاد « فرامرز پایور » شب گذشته هشتم مهرماه در فرهنگسرای ارسباران و با حضور تعداد کثیری از علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.


در ابتدای این مراسم مهرنوش ذوالفقاری (سنتور) با فاطمه سید محمود (تنبک) به اجرای دو نوازی پرداختند.

سپس کلیپ پانزده‌دقیقه‌ای از دو نوازی استاد فرامرز پایور (سنتور) با استاد محمد اسماعیلی (تنبک) پخش شد و با اتمام آن، مهدی سیانت (سنتور) با محمدرضا طیار (تنبک) به اجرای دو نوازی پرداختند.

سپس گروه خجسته به سرپرستی سوسن اصلانی و با خوانندگی محمود باقری الموتی با تشویق حضار به روی سن آمدند و به اجرای قطعاتی از آثار استاد فرامرز پایور پرداختند.

اعضای گروه خجسته به سرپرستی سوسن اصلانی (سنتور) متشکل از : محمود باقری الموتی (خواننده) ، حسن مکانیکی (نی) ، کوروش دانایی (تار) ، بهنام ارجمندی (عود) ، آذین ملک‌زاده (کمانچه) ، مهناز کاشانی (قیچک) فاطمه سید محمود (تنبک) و عطیه طباطبایی (دف) بودند.

استاد فرامرز پایور در تاریخ 21 بهمن سال 1311 در تهران متولد شد.وی در سن 17 سالگی آموزش موسیقی را نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد و ظرف مدت شش سال ردیف موسیقی را فراگرفت.در سال 1341 برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و موفق به کسب دانشنامه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج شد.پایور نزد استادانی چون عبداله دوامی ، موسی معروفی و نورعلی خان برومند به فراگیری ردیف درویش خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت و هارمونی و کمپوزیسیون را در کلاس استاد امانوئل ملیک اصلانیان آموخت.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

عکاس : دنیا گردینی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه