ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴

ابوعطا ؛ نخستین مجموعه از سری آلبوم‌های روایت‌ها منتشر می‌شود

ریتم نو: آلبوم روایت « ابوعطا »، اولین مجموعه از سری آلبوم‌های «روایت‌ها»،قرار است در روز یکشنبه اول آذرماه سال جاری به همت شرکت پخش« جوان » و « هنر موسیقی » در کلیه‌ی مراکز معتبر محصولات فرهنگی عرضه شود.
 

+ تاریخ انتشار و جزئیات  آلبوم روایت «ابوعطا»


+حضور « امیرعباس ستایشگر»، «محمدرضا ابراهیمی»، «سیامک جهانگیری» و«احسان ذبیحی فر» در این آلبوم


photo_2015-11-11_03-29-16




امیرعباس ستایشگر ،عضو هیئت‌مدیره «مجمع صنفی مدیران مؤسسات تهیه،تولید و تکثیر آثار صوتی» همچنین سخن گوی این مجموعه و  یکی از نوازنده‌های این آلبوم گفت: هشتم اردیبهشت‌ماه امسال  را باید نقطه‌ی آغاز این مجموعه دانست. بدین ترتیب که من به همراه «محمدرضا ابراهیمی»، «سیامک جهانگیری» و «احسان ذبیحی فر»تصمیم گرفتیم که آغازگر این راه باشیم و نسبت به برداشت‌هایمان از دستگاه‌های موسیقی، این اثر را تولید کنیم. این آلبوم در خصوص دستگاه ایرانی « ابوعطا » شکل‌گرفته و هر نوازنده به فراخور درک خود از این دستگاه_به مدت ده تا پانزده دقیقه_تک‌نوازی انجام داده که این تک‌نوازی‌ها نیز به روایت سازهای نی،کمانچه،عود و سه‌تار است.


قرار است هنرمندان دیگر نیز _با همین تعداد و فرم نوازندگی_در ساخت یازده«روایت» دیگر با ما همکاری داشته باشند و تمام سعی خود را انجام می‌دهیم که ظرف دو سال آینده تمام «روایت‌ها» را به بازار موسیقی عرضه کنیم.


ساخته‌های دیگر نیز به همین صورت با چهار تک‌نواز شکل می‌گیرد. منتهی هدف ما این بوده که بتوانیم  تمام دستگاه‌های ایرانی را به نمایش بگذاریم به همین خاطر یازده اثر دیگر از این مجموعه، که قرار است ظرف این دو سال در دسترس مخاطبان موسیقی ایرانی قرار بگیرد ،از دیگر دستگاه‌های دیگر موسیقی ایرانی خواهد بود.امیدوارم که بتوانیم هرچه زودتر این آثار را تولید کنیم.



منبع : ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه