ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

اتفاق از شعر افتاد!

ریتم نو : جمعه شانزدهم بهمن ماه سال جاری نشست شعری اتفاق با اجرای « قاسم صرافان » و « عبدالله روایی بروجنی » در حضور اصحاب رسانه و شعر برگزار شد.

photo_2016-02-06_14-16-18




در این مجال که عده‌ی زیادی  افراد سرشناس از گونه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای حضور داشتند. اعلام شد « صابر قدیمی » دبیر بخش طنز،« نفیسه سادات موسوی » دبیر بخش ادبیات کودک،« لیلا کرد بچه » مسئول بخش شعر سپید ،« امید روزبه » مسئول بخش شعر محاوره و « مهدی استخر » مسئولیت شعر کلاسیک  در این جلسه حضور دارند.


ابتدای جلسه با اجرای موسیقی سنتی توسط گروه «محسن حاجبی» آغاز شد تا در ادامه «صرافان» از «صابر قدیمی»  بخواهد که در جایگاه شعرخوانی قرار بگیرد. وی با اعلام دو بخش استندآپ کمدی و شعر طنز به ارتباط تلفنی با شاعرانی که در شهرستان‌ها حضور دارند، اشاره و یک اثر طنز از سروده‌های خود را قرائت کرد.


سپس از «عبدالله روایی بروجنی» دعوت شد تا به روی صحنه بیاید و ضمن همراهی مجری جلسه ،برای  حاضرین ترانه‌ای از خود را بخواند.


در همین حین ورود «نجم الدین شریعتی » و دکتر «علی آبان» با تشویق حاضرین در سالن مواجه شد و بعد از خوانده شدن ترانه‌ی «بروجنی»  از گوینده‌ی رادیو و تلویزیون خانم «حسینی»  خواسته شد که اثری  بخواند   وی اثری از «قیصر امین پور» را قرائت کرد.


پس از پخش ویدیو کلیپی از «حامد جواد زاده» ، «عبدالجبار کاکایی» آثاری را برای حاضرین خواند.


« نجم الدین شریعتی » نیز اثری از «محمد صالح اعلا» خواند تا نوبت به «نفیسه سادات موسوی » برسد.دبیر بخش ادبیات کودک جلسه‌ی اتفاق گفت: مدت زیادی است جای خالی ادبیات کودک حس می‌شود. اگر از حاضرین بخواهیم لیستی از شاعران معاصر بنویسند باور دارم فهرست‌های متفاوتی خواهیم داشت اما حال اگر همین لیست را برای ادبیات کودک بخواهند،اگر تعداد اسامی به ده نفر برسد ،اسامی مشترکی خواهیم داشت.ازیک‌طرف خوشحال‌کننده است که شاعران به نامی در ادبیات کودک داریم اما قسمت ناراحت‌کننده این است که شاید نسل جدیدی در ادبیات کودک نداریم. ما اینجا هستیم تا تلقی عامه‌ی  مردم و حتی  شاعران از ادبیات کودک را عوض کنیم  به این‌گونه که هر کلمه‌ی دم‌دستی ادبیات کودک نیست درواقع باید مفاهیم عمیقی را به زبان ساده بیان کنیم .باور داشته باشیم این ادبیات درخور کودکان است. اجازه می‌خواهم برای شعرخوانی پسر من برایتان شعر بخواند تا بدانید کودکان مفاهیم عمیق اما به زبان ساده را متوجه می‌شوند.


پس از او « لیلا کرد بچه »   بیان داشت : قرار است اتفاق خوبی در بخش شعر سپید رقم بزنیم .معتقدم علی رقم اینکه شاعران و اساتید خوبی در شعر سپید داریم در جلسات شعر نسبت به این‌گونه بی‌مهری می‌شود ...


«امید روزبه» دبیر بخش شعر محاوره گفت:ترانه یکی از بخش‌های قابل‌توجه است چراکه عده‌ی کثیری به خاطر مسئله‌ی مارکتینگ و مواجه‌شدن با استقبال عمومی ،به این نوع خلق روی می‌آورند .قصد داریم هرماه  یک مهمان دعوت کنیم و به مسائل مهم و غیر کلیشه‌ای بپردازیم.امیدوارم که در عمل نتیجه‌ی خوبی حاصل بیاید.


«امیرحسین کاکایی» ضمن توضیح درباره‌ی حضور در برنامه‌ی «هنر پنجم» و پرداختن به مسائل موسیقی اعلام کرد قصد دارم بخشی داشته باشیم  که به حواشی موسیقی بپردازد...


«مهدی استخر» نیز درباره‌ی روند کاری بخش خود افزود: قرار است به سمتی برویم که بین نظم و شعر تمییزی حاصل شود به همین خاطر به بررسی صنایع ادبی خواهیم پرداخت ...


ضمن اعلام اینکه هرکدام از دبیران بخش شعر ،آثاری از خود قرائت کردند،درنهایت این جلسه با اجرای موسیقی توسط گروه «محسن حاجبی » به پایان رسید.


گفتنی است، در این نشست گروه تواشیح اسرا نیز به اجرا پرداختند


منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: امیر عباس ابراهیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
reza
United States
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
دوستان من بارها هشدار دادم اما کو گوش شنوا!!!!!!!!! محسن حاجبی و مجید حاجبی عضو شرکت حرمی پالینور و انلان ۳ اف اس بودن . همین اقای محسن حاجبی سابقه ۲ سال زندان به جرم کلاهبرداری داره . خودتون میتونید از نیروی انتظامی استعلام بگیرید یه وقت نگید طرف داره رو هوا حرف میزنه. نکته جالب اینجاست این اقایون در پوشش موسیقی سنتی در حال جذب زیر مجموعه هستن !!!!!!!!!! به وقش همه چیز روشن میشه حالا خود دانید. از ما گفتن بود
تقویم هنری ادامه