ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴

اتفاق خوب در انتظار ترانه‌سرایان / تدوین مجموعه‌ای متشکل از آثار ترانه‌سرایان منتخبِ دهه نود

ریتم نو : « مهدی موسوی میرکلائی » این روزها درصدد تدوین مجموعه‌ای متشکل از آثار ترانه‌سرایان منتخبِ دهه نود ،تحت عنوان « ترانه‌ی روزگار ما » است. وی در همین خصوص به خبرنگار ریتم نو گفت:سابق بر این _با همین رویکرد_مجموعه‌ی «از لاله‌زار تا جمهوری» را وارد  بازار ترانه کردیم ؛ تنها فرق اثر مذکور با« ترانه‌ی روزگار ما»مسئله‌ی زمان است .


اثر اول  آنتولوژی  دهه‌ی هشتاد بود حال‌آنکه اثر بعدی به آثار دهه‌ی نود مربوط می‌شود.هنوز انتخاب ترانه‌ها صورت نگرفته اما هرکسی در هر گوشه‌ای از کشور می‌تواند چهار اثر از بهترین‌هایش را  برای من ارسال کنند. تا آن‌ها را موردبررسی ملاک  من برای انتخاب این ترانه‌ها شاعرانگی ،تخیل؛استحکام زبانی و معنایی مدنظر بوده است.بدین ترتیب ممکن است از یک ترانه‌سرا چهار اثر داشته باشیم از یک ترانه‌سرا یک اثر!به همین خاطر از ترانه‌سرایان  خواهش می‌کنم بهترین اثرهایشان را ارسال کنند.

مطمئناً سابقه‌ی افراد ،محدودیتی را به وجود نمی‌آورد و همه می‌توانند آثار خود را ارسال کنند تا مجموعه‌ی پیشرو ،ازنظر کیفی در درجه‌ی بالایی باشد.

وی گفت: در حال حاضر تصمیمی جداگانه برای معرفی ترانه‌سرایان این مجموعه نگرفتم اما پیش‌بینی می‌کنم  اتفاق‌های خوبی برای مؤلفان این مجموعه بی افتد و خیلی از آهنگسازان به سمت آن‌ها کشیده شوند.

در پایان اضافه کرد: فکر می‌کنم این تفکر نیاز به حمایت صنفی داشته باشد چراکه چاپ چنین مجموعه‌ای در رشد و نمو ترانه‌ی امروز بی‌تأثیر نیست از همه‌ی هم‌صنفان خودم درخواست می‌کنم مثل همیشه من را حمایت کنند تا این اثر انتشار پیدا کند.در آخر امیدوارم مجموعه‌ی فوق به منبع خوبی برای معرفی ترانه‌های این دوره تبدیل شود.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه