ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

اجرای باشکوه گروه رستاک در سلیمانیه کردستان عراق

اجرای گروه موسیقی رستاک در تالار هنر سلیمانیه کردستان عراق با استقبال و شکوه خاصی برگزار شد.
 


به گزارش ریتم نو بنابر اعلام روابط عمومی گروه، استاد عدنان کریم، از خوانندگان شهیر کردزبان که با گروه کامکارها هم در ایران اجرا داشت، استاد انور قره‌داغی از موسیقی‌دانان شهیر کردستان و جمعی دیگر از هنرمندان کردستان عراق مهمان برنامه بودند. همچنین بسیاری از مسئولان ازجمله ، هیرو خان، همسر رییس جمهور جلال طالبانی، مقامات کنسولگری ایران در کردستان، وزیر روشن‌بینی (وزیر فرهنگ و ارشاد)، استاندار سلیمانیه، کنسول کرواسی و ... شاهد این اجرا بودند. کلیه بلیت‌های این کنسرت در این سالن با ظرفیت بیش از 1500 نفر،  طی کمتر از سه روز تماماً به فروش رفته بود.


گروه رستاک کنسرت را با قطعه‌ی هیتش در ایران یعنی «بارون» آغاز کرد و قطعه گیلکی رعنا، گل گل، بندری، قطعه کرمانی «سکینه» که از آلبوم اخیرشان «میان خورشیدهای همیشه»  گل کرده است و قطعه شوشتری قطعات بعدی بودند و بعد آهنگ کردی بوتورای که سالن را به مرز انفجار رساند. آن‌ها موسیقی‌هایی از بوشهر، دزفول و استان فارس را هم اجرا کردند و قطعه بوشهری هم به شکل کف زدن‌های مرسوم در موسیقی بوشهر با کمک و همراهی حضار شروع شد و با تشویق‌ها و پایکوبی حضار همراه بود.


رستاکی‌ها در این کنسرت قطعاتی از هر سه آلبوم صوتی تصویری منتشرشده را اجرا کردند که مشخصاً سه قطعه کردی بوتورای، سوزله و قطعه جدید تنبور در بین قطعات با استقبال بسیار بیشتری مواجه شد و با همراهی و همخوانی کل سالن همراه بود. آن‌ها برای پاسخ به این‌همه شور و همراهی، به‌عنوان بیز هم قطعه بوتورای از آلبوم میان خورشیدهای همیشه را اجرا کردند.


«تنبور» از کارهای منتشرنشده جدید رستاک است که قطعه‌ای بر اساس یکی از مقام‌های تنبور و در ادامه بداهه‌ای بر اساس همان مقام است که البته با همراهی سازهای دیگر گروه اجرا شد.


مهمان‌نوازی و استقبال فوق‌العاده و صمیمانه دست‌اندرکاران و میزبانان دولتی و غیردولتی از دیگر وجوه بارز و جذاب این سفر و اجرا بود که فرزاد مرادی در انتهای کنسرت از این‌همه مهربانی به‌صورت ویژه‌ای سپاسگزاری کرد.


این پنجمین کنسرت رستاک است که بدون حضور و سرپرستی سیامک سپهری و با سرپرستی فرزاد مرادی برگزار می‌شود. آن‌گونه که در کنسرت تهران این گروه اعلام شد، سیامک سپهری در آستانه بیست‌سالگی این گروه، مدتی است که در استراحت به سر می‌برد.


فرزاد مرادی. بهزاد مرادی.اکبر اسماعیلی‌پور. یاور احمدی‌فر. محمد مظهری. صبا جمالی. امید مصطفوی. دینا دوستی. فرزاد خورشیدسوار. حامد بلندهمت. سوما نوروزی و سپهر سعادتی اعضای گروه رستاک در این اجرا بودند.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه