ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴


ریتم نو : علی قمصری و گروه هم‌آوایان برای کنسرت مهمانی کوچک، دکوری با حال و هوای نام این اجرا تدارک دیدند و سی و یکم مردادماه در اولین شب این مهمانی در تالار رودکی به روی صحنه رفتند.

قرار داشتن تخت چوبی با جاجیمی بر روی آن و چند تنگ آب با شمع‌هایی روشن در گوشه‌ای از صحنه و آباژور، صندلی راحتی و گلدان در سوی دیگر صحنه، اطراف نوازندگان و هم‌خوانان را تشکیل داده بودند که باعث ایجاد فضایی صمیمی و خودمانی شده بود.

در شب اول، اجرای مهمانی کوچک با حضور علی قمصری ، پوریا اخواص ، زکریا یوسفی و کامران منتظری و نوای تار قمصری آغاز شد و پس از گذشت دقایقی آواز اخواص و سازهای کوبه‌ای به آن‌ها پیوستند.

در بخش اول این برنامه قمصری به همراه هم‌آوایان تصنیف‌های " نرگس بیمار " با شعری از فروغی بسطامی، "هم تن، هم جان" بر اساس شعری از مولانا و قطعات "سمت دورسوی آه" با شعری از سید مهدی موسوی، "جام دیگر" شعری از مولانا را اجرا کرد.

ابتدای قطعه "سمت دور سوی آه" با هم‌آوایی هاله سیفی زاده، بهرخ شور ورزی آغاز شد که با استقبال خوبی مواجه گردید. و ساز کاخن آغازگر قطعه "جام دیگر" بود.

بخش دوم کنسرت با قطعه " میخانه خاموش " بر اساس شعری از مهدی اخوان ثالث آغاز شد. پس از تک‌نوازی تار قمصری قطعه "نقطه" با شعری از " گروس عبدالملکیان " اجرا شد و در ادامه قطعات "زیبای وحشی" با شعری از فریدون مشیری ، "افسانه خاموش" با شعری از سایه نیز به اجرا درآمد.

گفتنی ست کنسرت مهمانی کوچک روزهای 6،5 و7 شهریور نیز در تالار رودکی اجرا می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

منبع : ریتم نو

عکس : امین رجبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه