ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

اجرای نیاوران ،نه تئاتر نه کنسرت؛ تاک شوی عاشقانه به کارگردانی بهاره رهنما

ریتم نو : گروه « نقطه دار » به خوانندگی « علی شوکت » و تهیه‌کنندگی و مدیریت هنری « بهاره رهنما »،که قراراست نوزدهم و بیست اردیبهشت‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران اجرایی را داشته باشند؛ ضمن اشاره به‌احتمال انتشار آلبوم گروه مذکور در ماه رمضان گفتند:فکر می‌کنیم تابه‌حال نمونه‌ی اجرایی که  در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد را در ایران نداشته باشیم.
+منتظر انتشار آلبوم نقطه چین در ماه رمضان باشید
+حضور ریاحی پور در بین ما وزنه‌ای برای گروه محسوب می‌شود


« بهاره رهنما » و « علی شوکت » در بین توضیحات خود راجع به اجرا و برنامه‌های آتی گروه،در خصوص حضور «بابک ریاحی پور» بیان داشتند که حضور وی در این مجموعه باعث قوت قلب آن‌ها می‌شود چراکه «ریاحی پور» حق استادی به گردن «شوکت» دارد.
«بهاره رهنما» مدیر هنری و تهیه‌کننده‌ی آثار «نقطه دار» که ترانه‌هایی از وی نیز با صدای «علی شوکت» اجراشده بیان داشت:سعی داریم برنامه‌های آلبوم را تا جایی پیش ببریم که در ماه رمضان بتوانیم آن‌ها را انتشار بدهیم و احتمالاً_به همین منظور_ در عید فطر رونمایی برگزار کنیم.
اما درباره‌ی اجرای نیاوران باید بگویم: با توجه به ترانه‌های «شوکت»،مونولوگهایی به کارگردانی من اجرا خواهند شد.باور دارم این کار ایده‌ی نویی را در پس خود دارد به‌گونه‌ای که این اجرا نه تئاتر صرف است و نه انحصاراً کنسرت موسیقی !درواقع می‌توان گفت تاک شویی در مورد عشق...
«علی شوکت» در مورد حضور «بابک ریاحی پور » اظهار داشت:علاوه بر دوستی و آشنایی که بین من و او است؛حق استادی به گردن من دارد و همیشه من را در گروه «نقطه دار» کمک کرده است و همان‌طور که می‌دانید سرپرست و از نوازندگان گروه هم هست.
«رهنما» افزود:همان‌طور که اشاره شد ،«ریاحی پور» همیشه_چه در تمرینات چه حتی در کنسرت‌های خارج از کشور_ در کنار ما بوده است  و حضور او وزنه‌ای برای این مجموعه حساب می‌شود.
«شوکت» در جواب اینکه «چرا فرهنگسرای نیاوران را انتخاب کردید»گفت:با توجه به سبک خاص اجرا باید جایی را انتخاب می‌کردیم که علاوه بر موسیقی، ماهیت نمایشی خود را بروز بدهد؛بدین ترتیب این مکان را مناسب دیدم.
«بهاره رهنما» اضافه کرد:یکی از دلایل به خاطر تعلق شخصی و زیبایی این مکان در فصل بهار بود و دیگر همان‌طور که گفتم شاید این اولین اجرای به این سبک باشد پس باید دنبال جای کوچک‌تری بودیم که نیازهای ما را_اعم از پوشش دادن جنبه‌های نمایشی و موسیقی_ هم برطرف کند.
احتمالاً در فصل پاییز کنسرت موسیقی در سطح وسیع‌تری خواهیم داشت اما تأکید می‌کنم که برای اجرای مونولوگ مکان ذکرشده را مناسب‌تر دیدیم.

منبع:ریتم نو
نویسنده: فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه