ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

اجرای یک پرفورمنس تجسمی در کنسرت «راک دِپن»/ انتقاد اشکان خطیبی به سامانه فروش بلیت جشنواره فجر

ریتم نو – اشکان خطیبی در نشست رسانه‌ای کنسرت «راک دِپن» گفت: « من این پروژه را متعلق به خودم نمی‌دانم و بر اساس طراحی که در ذهنم شکل‌گرفته، به‌عنوان اجراکننده در آن حضور دارم.»
 


ریتم نواشکان خطیبی در نشست رسانه‌ای کنسرت «راک دِپن» گفت: « من این پروژه را متعلق به خودم نمی‌دانم و بر اساس طراحی که در ذهنم شکل‌گرفته، به‌عنوان اجراکننده در آن حضور دارم.»


اشکان خطیبی در نشست رسانه‌ای گروه‌های تلفیقی جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: « کنسرتی که در این گروه اجرا می‌کنیم، مطلقاً به نام من نیست بلکه گردهمایی چند هنرمند است که هرکدام چهره شناخته‌شده‌ای هستند و می‌توانند سرنوشت هنری یک گروه را تغییر دهند. این اجرا بیشتر یک پرفورمنس تجسمی است و بر اساس تأثیر جنس موسیقی نا پاپ شکل‌گرفته است.»


این هنرمند در خصوص انتقاداتی که پیرامون سامانه فروش بلیت جشنواره وجود دارد ، بیان کرد: «من مخالف سیستم فروش بلیت منوپل هستم و معتقدم در این زمینه باید دموکراسی رعایت شود. گروه‌های موسیقی پاپ که کمتر از 48 ساعت می‌توانند چند هزار بلیت را فروشند، خودشان می‌توانند سامانه فروش بلیت را انتخاب کنند. من به دلیل سال‌های طولانی که موزیک کارکرده‌ام، فروش بلیت را از طریق یک سایت انجام می‌دادم.»


این خواننده ادامه داد: « تصورم این بود که این امکان وجود دارد که یک سایت تخصصی، بلیت‌ها را بفروشد. از طرفی چون ما در این مملکت زندگی می‌کنیم، قرار نیست همه‌چیز کامل باشد. من امسال برای اولین بار افتخار حضور در جشنواره موسیقی فجر را دارم اما زندگی من با موسیقی گره خورده و می‌دانم در سال‌های گذشته، شرکت‌کنندگان چه مسائلی را پشت سر گذاشته‌اند. اما همیشه دیوار کوتاه‌تر به لحاظ اجرا و سالن هستیم.»


خطیبی بیان کرد: «همین‌که توانستیم دورهم جمع‌شویم و در بخش فرعی این جشنواره مهم در کشور حضورداشته باشیم کافی است. امیدوارم از اتفاقات امسال درس بگیریم. البته لازم است به‌جای خالی اردوان انزابی پور و شهاب صادقی در جشنواره امسال اشاره‌کنم که امیدوارم بتوانیم در آینده از حضور آن‌ها نیز بهره‌مند باشیم.»


وی در پایان گفت: «آثاری که قرار است در این دوره از جشنواره اجرا شوند ، شاید جزو 30 اثر برتر راک دنیا باشند. این قطعات تنظیم جدیدی دارند و سعی شده این کارها به‌صورت کاور محض نباشند.»


در بخش دیگری از این نشست ، سهیل دانش اشراقی (تصویرگر کنسرت) بیان کرد: «ما برای اجرای فضای موردنظر ایده‌های زیادی داشتیم که این نوع طراحی، یکی از روش‌های ما بود. اینکه یک اثر هنری حوزه موسیقی به شکلی می‌تواند روی نقاشی تأثیر بگذارد.البته ما می‌دانستیم که چنین تجربه‌ای بارها و بارها روی صحنه‌های زنده اتفاق افتاده است اما آنچه برای ما مهم بود، رسیدن به فضایی به‌دوراز تکرار بود که بر این اساس یک کار بداهه مبتنی بر نقاشی دیجیتال روی صحنه انجام می‌گیرد.»


وی ادامه داد : «این کار یک ویدئو آرت است و به‌هیچ‌عنوان قصد نداشتیم شو آف روی صحنه اجرا و به مخاطب این موضوع را القا کنیم که توانایی زیادی داریم، بلکه هدف ما فقط و فقط عجین شدن نقاشی با موسیقی است.اینکه بارنگ و کاربردهایی که ما درروی صحنه استفاده می‌کنیم، موسیقی‌ها عوض می‌شود.»


نیما رمضان یکی از اعضای گروه نوازندگان این کنسرت هم در این نشست گفت: « قبل از هر چیزی باید بگویم که اشکان خطیبی یکی از بهترین خوانندگانی است که تا به امروز با او همکاری داشتم و زمانی که آرش سعیدی با من تماس گرفت و پیشنهاد حضورم در این کنسرت را داد، بسیار خوشحال شدم که می‌توانم با اشکان خطیبی همکاری‌هایی داشته باشم.»



گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس : عرفان زاده سلطان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه