ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

احسان علیخانی ایستاده در میلاد

ریتم نو – احسان علیخانی که شایعه‌ی درگذشته‌اش اخیرا حاشیه‌ساز شد در کنسرت مهدی یراحی روی استیج آمد و قطعه به من نگاه کن را دکلمه کرد.

848A3070




باگذشت بیش از دو ماه، مهدی یراحی دوباره روی صحنه‌ی سالن میلاد نمایشگاه ایستاد و این بار قطعاتی متفاوت‌تر از کنسرت خردادماه پایتخت را اجرا کرد.


این کنسرت شب گذشته مورخ 21 مرداد و به همت شرکت رویال پارس طی دو سانس برگزار شد.


با تاریک شدن صحنه صدای پیانو حاضرین را به سکوت دعوت کرد و سپس تیتراژ پخش نشده‌ی ماه‌عسل 95 اجرا شد؛ همه چشم به صحنه‌ی بدون نور دوخته بودند و منتظر ورود خواننده محبوبشان که در کمال تعجب او را در حال نواختن پیانو و اجرای نگو نگفتی دیدند، برخلاف سایر کنسرت‌ها این بار خواننده بود که صحنه را آماده‌ی ورود نوازندگان گروه کرد و اعضای ارکستر این خواننده و آهنگساز او را از اواسط اجرای نگو نگفتی همراهی کردند.


در ادامه مهدی یراحی پس از عرض سلام و خوش‌آمد به میهمانان و هوادارانش گفت:سعی می‌کنیم دوباره قطعه نگو نگفتی را برای شما عزیزان اجرا کنیم.


او با اشاره‌ی اشتباه به فاصله زمانی اجرای قبلی پایتخت با این کنسرت اضافه کرد:خیلی خوشحالم که بعد از گذشت پنجاه روز دوباره توانستم شمارا ببینم.


پس از معرفی علی تفرشی آهنگساز برجسته کشورمان قطعه اشک و بارون فضای سالن را تغییر داد.


قطعه عربی نسینی الدنیا انتخاب بعدی گروه برای اجرا بود که هنرنمایی نوازنده ساکسیفون این قطعه را شنیدنی‌تر کرد و در پایان اجرایش مهدی یراحی او را معرفی کرد و گفت: مرسل وطنی اخیرا به تیم ما پیوسته و از هوادارانش درخواست کرد این عضو جدید گروه را تشویق کنند.


خاک که اجرا شد خواننده و آهنگساز اهوازی کشورمان گفت:این ادای دین ناچیز من به هم استانی‌های عزیزم بود و امیدوارم مسئولین محترم هم چاره‌ای برای آن‌ها بی اندیشند.


با معرفی گلاره عباسی بازیگر و ایمان قیاسی خواننده که یکی از عوامل تولید برنامه ماه‌عسل نیز هست، یراحی از حضورش به‌عنوان آهنگساز در  آلبوم بعدی او خبر داد.


مهدی یراحی این بار بالباسی روی صحنه ایستاد که تصویر روی کاور آخرین آلبومش پشت آن چاپ شده بود و مثل مجسمه را بسیار احساسی در بین استقبال خوب هوادارانش اجرا کرد.


علی مودک با همخوانی مهرداد احمدزاده در حالی اجرا شد که مهدی یراحی در پایان اجرای آن وقتی شاهد تشویق بی‌پایان حاضرین بود، گفت:امشب نمیدونم چطوری این همه محبت شما عزیزان جبران کنم.


با دعوت از رضا تاجبخش نوازنده ی میهمان پیانو همه‌ی هواداران انتظار شنیدن یکی از تیتراژهای خاطره‌انگیز ماه‌عسل سال‌های گذشته را داشتند اما این بار انتخاب یراحی و تاجبخش قطعه‌ی باور نکن بود.


بعد از اجرای باور نکن مهدی یراحی یادی کرد از تنظیم‌کننده فقید کشورمان آندره ارزومانیان و گفت: تنظیم‌های پیانو آندره ارزومانیان بسیار زیبا بود و این قطعه را با اندوه بعد از شنیدن خبر مرگ او ساختیم.


در ادامه مهدی یراحی پشت پیانو نشست و لحظات آغازین قطعه به من نگاه کن با ترانه احسان علیخانی را اجرا کرد اما سپس دست از نواختن کشید گفت بدون احسان علیخانی که ترانه‌اش را دکلمه کند اجرای به من نگاه کن ممکن نیست و در کمال تعجب حاضرین این مجری محبوب ماه‌عسل را بین تشویق بی‌پایان هوادارانش روی صحنه دعوت کرد.


احسان علیخانی در آغاز با عرض سلام به دوست دارانش و اشاره به شایعه اخیر خبر مرگش گفت:من الان که اینجام دو روزه که دوباره متولد شدم و نمی‌دانم چطوری از برزیل ما را کشتند؟!


ترانه‌سرای قطعه به من نگاه کن در ادامه اضافه کرد:من نه شاعرم نه ترانه‌سرا و این هم تنها ترانه‌ای است که نوشتم و وقتی مهدی یراحی از من دعوت کرد باافتخار پذیرفتم.


سپس با صدای پیانوی یراحی،احسان علیخانی ترانه‌اش را با فراموشی یک‌بند آن دکلمه و سپس با تشویق حاضرین صحنه را ترک کرد تا مهدی یراحی به من نگاه کن را با همراهی گروهش بخواند.


آخرین اسیر اجرا شد تا مهدی یراحی مجدداً میهمان ویژه‌اش احسان علیخانی و سپس پرستو صالحی را معرفی کند.


با سولوی عظیم روحانی قطعه‌ی عطر تو بسیار پرانرژی و درعین‌حال احساسی اجرا شد تا هواداران متوجه شوند مهدی یراحی در همه‌ی اجراهایش قطعات تکراری نمی‌خواند.


تقریباً نیمی از کارهای اجرایی این کنسرت در کنسرت خردادماه خوانده‌نشده بود و این در حالی بود که یراحی حتی قطعات پرطرفدار سازش،انفرادی،سال درد و هر جای دنیایی را هم اجرا نکرد.


با تشکر از مجید عبدی و معین صفری تهیه‌کنندگان کنسرت و معرفی امین فرشباف مدیر گروه و فرهاد گوی آبادی مدیر برنامه جدیدش قطعه اشتباه از آلبوم مثل مجسمه اجرا شد و در ادامه با در دست گرفتن ساز گیتار قطعه از خودت خبر بیار را خواند.


لحظات ملکوتی اذان مغرب موجب شد تا مهدی یراحی و گروهش برای چند دقیقه دست از اجرا بکشند تا پس از استراحتی کوتاه با  "آشوب"ی برگردند که از همان ابتدا درخواست‌ها برای اجرایش فراوان بود.


 با معرفی مژده لواسانی نوبت به اجرای امپراطور رسید و استقبال از آن‌هم کم‌نظیر بود.


پس از بدرقه‌ی رضا تاجبخش نوازنده ی میهمانی که چند قطعه قبل را با گروه همراهی کرده بود و معرفی مسلم دارابی قوی‌ترین مرد جهان ؛مهدی یراحی گفت: همیشه خواننده‌ها میگویند سانس دوم باشکوه‌تر از سانس اول برگزار می‌شود اما برای من در این کنسرت و کنسرت گذشته این‌طور نشد و سانس اول‌های من بی‌نظیر بوده است.


منو رها کن و هوای تو بدون وقفه اجرا شدند و سپس مهدی یراحی از دیگر نوازنده میهمان گروهش مینو قاسم پور دعوت کرد تا با ساز قانون روی صحنه بیاید و او را در اجرای دو قطعه‌ی عربی غزال و من علمک یاری کند.


مهدی یراحی به عادت کنسرت‌ها جنوبی خودش عینک دودی ریبن به «چشم غزال» را اجرا کرد.


همراهی هواداران تا پایان اجرا با قطعه‌های عربی امپراطور محبوبشان مثل همیشه بسیار زیاد و تماشایی بود.


امیر علیزاده (رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد)، امیر فقیه (سمپلر)، مجید رضاپور(درامز)، مهرداد احمدزاده( کیبورد و همخوان)، حامد حمید زاده (گیتار بیس)، اکبر شهریاری( پرکاشن)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، مرسل وطنی(ساکسیفون)، عظیم روحانی (گیتار آکوستیک) نوازندگان گروه و مینو قاسم پور(قانون) و رضا تاجبخش(پیانو) نوازندگان میهمان بودند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه