ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

ادامه‌ی تور کنسرت‌های مهمانی کوچک با آهنگسازی «علی قمصری» و خوانندگی «پوریا اخواص»

ریتم نو: ادامه‌ی تور کنسرت‌های « مهمانی کوچک » با آهنگسازی « علی قمصری » و خوانندگی « پوریا اخواص » بیست و یکم اردیبهشت ماه در رشت انجام خواهد شد و بعد از آن گروه در بندرعباس، تربیت حیدریه و یزد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.



در «مهمانی کوچک» که می‌توان آن را در ادامه‌ی تجربه‌ی موسیقایی «علی قمصری» در اثرِ «سخنی نیست» دانست، «هاله سیفی‌زاده» و «بهرخ شورورزی» به عنوان هم‌آوا، «اخواص» را یاری خواهند داد و نوازندگانی چون «کامران منتظری» و «زکریا یوسفی» سازهای کوبه‌ای، «علی چولایی» تار و سه تار، «علیرضا عقیقی» بم تار حضور دارند و خود قمصری نیز در آن تار و دیوان می‌نوازد. «قمصری» خود مهمانی کوچک را اثری دارای فضای محاوره‌ای، صمیمی و بدون تکلف می‌داند. او در این اثر تلاش کرده تا پیامش را به آسانی با مخاطب در میان بگذارد و از همین روی در آن سازبندی‌ای ساده استفاده شده، هرچند موسیقی‌ای که به مخاطب ارایه می‌شود، ساده نیست.
مهمانی کوچک در سه بخش اجرا می‌شود که می‌توان بخش نخست و آخر آن را به یکدیگر مرتبط دانست. در بخش اول، موسیقی کاملا به صورت سنتی ارایه شده و بداهه‌نوازی در دستگاه‌های مختلف – با توجه به فضای کنسرت- اجرا می‌شود. در بخش دوم، چند تصنیف بر اساس اشعاری از مولانا و سید مهدی موسوی به صورت پلی‌ریتم اجرا می‌شود و  بخش سوم که بخش مفصل‌تری است از التقاط دو دستگاه مختلف تشکیل شده است. قمصری در این بخش از اشعار شاعرانی چون گروس عبدالمکیان، فریدون مشیری و اخوان ثالث بهره گرفته است.


بعد از اجرای کنسرت در رشت، گروه خود را برای اجرا در بندر عباس – 29 اردیبهشت-، تربت حیدریه – دوم خرداد- و یزد – ششم خرداد- آماده می‌‌کند؛ همچنین در صورت کسبِ مجوز، آلبوم این اثر نیز به انتشار درخواهد آمد.
علی قمصری به تازگی كنسرت‌هايى را در شهرهاى وايمار و ينای آلمان با همراهی «لوسين خاچاتريان» - نوازنده‌ى شهير پيانو- و على اميدى، مصطفى اميدى و على چولايى با اجرای «مژده بهرامی» انجام داده است. اجرا در سالن موغام باکو در ادامه‌ی کنسرت‌های او با نام «تار ایرانی، عشق جهانی» با همراهی «مسیرلی احمد» - یکی از جریان‌سازترین نوازندگان کوبه‌ای ترکیه – از دیگر فعالیت‌های او در این مدت بوده است.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه