ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

ادای احترام به استاد داوود رشیدی با اجرای سرود وطن

ریتم نو - کنسرت نگاه آشنا به آهنگسازی سعید فرج پوری و خوانندگی سالار عقیلی پنجم شهریورماه در سال همایش‌های برج میلاد شهر تهران برگزار شد.


این کنسرت در دو بخش روی صحنه رفت که در بخش اول سالار عقیلی گلچینی از آثار ملی میهنی و قدیمی را به اجرا درآورد و در دومین بخش، تصنیف گریه پنهان (شهر از شهریار)، سازوآواز بر روی قطعه نگاه آشنا (شعر از حافظ و رهی معیری)، تصنیف حرف بزن (شعر از محمدعلی بهمنی)، تصنیف خانه تنهایی (شعر از سایه)، سازوآواز (شعر از مولانا) و تصنیف یار من(شعر از مولانا) اجرا شد.

همچنین سالار عقیلی سرود وطن را به احترام استاد داوود رشیدی اجرا کرد و پیش از آن گفت: این سرود ساخته و تنظیم دوست عزیزم پیمان سلطانی با شعر بسیار زیبا از زنده‌یاد بیژن ترقی است

سعید فرج پوری (سرپرست گروه و آهنگساز)، حریر شریعت زاده (پیانو، دف)، آزاد میرزا پور (تار)، فردین لاهور پور (نی)، صابر سوری (عود)، داود منادی (ویلن‌سل)، سهراب برهمندی (ویلن آلتو)، منیکا لران (ویلن)، علیرضا دریایی (ویلن)، محمدرضا اسکندری (تار باس)، سحاب تربتی (تنبک) و روزبه زارعی (سازهای کوبه‌ای) در این کنسرت سالار عقیلی را همراهی کردند.

کنسرت « نگاه آشنا» ۵ شهریورماه سال جاری، در سالن همایش‌های «برج میلاد» به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری ققنوس به مدیریت «محمدحسین توتونچیان» برگزار شد.

 

Salar Aghili (1)



منبع: ریتم نو
عکس: امین باقری

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه