ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

" ادگار وینتر " با تور اروپا باز می‌گردد

ریتم نو: ادگار وینتر Edgar Winter) 68) ساله، افسانه‌ی سبک بلوز-راک، نوازنده‌ی چیره دست چند سازه و نابغه‌ی خردسال موسیقی، برای اولین بار پس از سال 2011، تور کنسرت اروپای خود را با قطعات آلبوم (Rebel Road) برگزار خواهد کرد.
photo_2015-10-18_23-04-43

ادگار وینتر می گوید: «ایده یک جاده ی باز همیشه برایم سمبل آزادی بوده، و موزیک هم در آزادی خلاصه می‌شود. این یعنی زندگی را با شرایط خودت بگذرانی،این همان معنی است که جاده ی یاغی (اشاره به آهنگ و آلبوم 2008 خود) برای من دارد. این فقط یک آهنگ برای موتورسوارها نیست، بلکه داستان زندگی خود من نیز هست.»


(Rebel Road) دهمین آلبوم استودیویی وینتر به‌حساب می آید و شامل 11 قطعه می‌باشد. ایده‌ی خلق آلبوم زمانی که وی در نمایش‌های ویژه‌ی موتورسواران از جمله تور Easy Rider و  Jay Leno’s Love Ride اجرا می کرد در ذهنش شکل گرفت. روح رها و طبیعت آزاد زندگی موتورسواران در حالی که برای چندین دهه در سبک های بلوز، راک ، جز و پاپ فعالیت داشته ، بهترین توصیف برای روند کاری وینتر به حساب می آید.


ادگار وینتر به راحتی توانست از تمامی ستارگان موسیقی برای ضبط آلبومش دعوت کند. ستاره ی گروه گانز ن رزز (Guns N’ Roses) یعنی سلش (Slash) به عنوان مهمان نوازنده‌ی یکی از سولوهای آلبوم است. کلینت بلک (Clint Black) نوازنده‌ی بزرگ و شناخته شده‌ی هارمونیکا در سبک کانتری در قطعات The Power Of Positive Drinkin و ‘On The Horns Of A Dilemma می نوازد. برادر فقید ادگار یعنی جانی وینتر (Johnny Winter) در آهنگ Rockin’ The Blues گیتارها را نواخت، تجربه ای که برای ادگار فوق العاده بود. او در این باره می گوید. : «چشم هایم را بستم و همه ی این چیزها من را برد به زمانی که بچه بودیم.»


قطعه ی Peace and Love به هم گروهی سابق ادگار ، رینگو ستار (Ringo Starr) تقدیم شده است، ادگار وینتر در گروه Ringo’s All-Starr Band کیبورد می نواخت. برگزاری اجرای متفاوت با این گروه در دید و نوع نواختن وی تاثیرات عمیقی داشت. او می گوید که قطعه ی The Closer I Get به منبع الهام دیگر زندگیش، همسرش مونیک وینتر Monique Winter تقدیم شده.


ادگار وینتر دوران کاری جالبی را پشت سر گذاشته. او زمانی که حتی هنوز منزل والدینش ( دهه ی 60 میلادی) را ترک نکرده بود قادر به نواختن چند ساز در حدعالی بود. وی نخستین آلبومش را با نام Entrance در سال 1970 منتشر کرد. با قطعه ی Frankenstein به جایگاه نخست در جداول موسیقی سال 73 رسید. موسیقی وی در چندین فیلم و سریال از جمله The Simpsons، Tropic Thunder  و The Tonight Show با اجرای Conan O’Brien مورد استفاده قرار گرفته. امینم (Eminem) قطعه ی Dying to Live را از وی بازخوانی کرده که در فیلم Tupac: Resurrection مورد استفاده قرار گرفت، همه ی این ها بیانگر میزان تاثیر وی در دنیای موسیقی هستند.


دیو گرول (Dave Grohl) می گوید: «باید از ادگار وینتر به خاطر موسیقیش تشکر کنم که زندگی من را تغییر داد.»



منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه : اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه