ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴

ارکستر سمفونیک تهران اپرای عاشورا را بی نظیر اجرا کرد

ریتم نو: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته به تماشای اجرای " اپرای عاشورا " توسط ارکستر سمفونیک تهران نشست.
 علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


«علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در حاشیه دیدار از اجرای "اپرای عاشورا" توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری « نصیر حیدریان » گفت: من فقط چیزی که می توانم بگویم این است که یاد تاریخ افتادم که یک وقتی بعضی ها گفتند که امیرالمونین (ع) را در محراب کشتند گفتند مگر حضرت علی (ع) نماز می خواند؟


وی ادامه داد: امشب که من اجرای " اپرای عاشورا " توسط ارکستر سمفونیک تهران را دیدم با آنچه که در طول این دو روزه ی گذشته روی سایت های خبری و بعضی وبلاگ ها دیدم چه ظلم و جفایی نسبت به این کار می شود، کاری که معتقدم که در نوع خود بی نظیر است. ما اپرایی را می بینیم که در رابطه با تاریخ عاشورا اجرا شده و از شعرهای محتشم کاشانی تا شعرهای زیبای دیگری که در رابطه با عاشورا سروده شده، همه این ها در این جا آمده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: یک گروه حدود 130 نفره این کنسرت را اجرا می کنند، آن وقت یک عده ای پیدا می شوند و می گویند که این ها تاریخ عاشورا را بازیچه گرفتند و ابتذال و تک خوانی اینجا راه انداخته اند.


جنتی افزود: من واقعا این کار را که دیدم، دیدم که یک کار بسیار بسیار برجسته، قابل عرضه در سطح جهانی و بسیاری از اشعارش برگرفته از تعزیه است که در طول سالیان دراز به آن عادت داشتیم و فکر نمی کنم که کسی این کار را ببیند و متاثر نشود و گریه نکند و جای تاسف است که یکسری عناصری که فقط و فقط به سیاست بازی فکر می کنند بیایند یک چنین کاری را خدشه دار کنند و زحمات کسانی که برای این کار زحمت کشیدند را در طول سالیان دراز تا این را به نتیجه برسانند از آهنگساز و کسانی که اشعار آن را سرودند و خواننده هایی که به صورت زیبا خواندند، همه ی این ها را زیر سوال ببرند.



منبع : ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه