ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴

ارکستر سمفونیک تهران  "علمدار"  را در تالار وحدت اجرا می‌کند

ریتم نو: ارکستر سمفونیک تهران در روزهای پایانی هفته‌ی جاری قطعه‌ی "علمدار" ساخته‌ی "پوریا خادم" را اجرا می‌کند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری « علی رهبری » در روزهای 5 و 6 آذرماه به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان قطعه‌ی علمدار ساخته‌ی پوریا خادم فرزند پهلوان نامدار کشتی «رسول خادم» را به روی صحنه می‌برد.


این اجرا که در دو بخش برنامه‌ریزی‌شده در ابتدا قطعه‌ی "شهرزاد" اثر "نیکلای ریمسکی کورساکف" و در ادامه قطعه‌ی "علمدار" را اجرا خواهد کرد.


پوریا خادم آهنگساز قطعه‌ی علمدار این اثر را با توجه به علاقه‌ی جامعه‌ی ورزشکاران کشور به شاعر دینی ساخته است. قطعه‌ی علمدار درباره‌ی حماسه‌ی حضرت عباس (ع) در کربلا است.


گفتنی است قطعه‌ی "علمدار" مهرماه 94 به مدیریت ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری "رئوف عبدالله اف" در سالن کنسرت ارکستر سمفونیک باکو با استقبال بی‌نظیر مخاطبان موسیقی به روی صحنه رفته است.


"شهرزاد" یکی از محبوب‌ترین قطعات کورساکف است. این اثر ارکسترال نمونه‌ی بارز در آمیزش ساز بندی خیال‌پردازانه و رنگارنگ با ملودی‌های پرزرق‌وبرق است.


"شهرزاد" بر اساس داستان‌های هزارویک‌شب ساخته‌شده و در 4 موومان بانام‌های "دریا و کشتی سندباد"، "شاهزاده کلندر"، "شاهزاده و شاهدخت جوان" و "جشنواره‌ی بغداد" اجرا می‌شود.


شایان‌ذکر است ارکستر سمفونیک تهران در روزهای 5 و 6 آذرماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.


برای تهیه بلیت این برنامه می‌توان به سامانه فروش بلیت www.iranconcert.com مراجعه کرد.



منبع : ریتم نو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه