ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

ارکستر سمفونیک کاسپین باهدف ارائه‌ی موسیقی باکیفیت در سطح جهانی به اجرای برنامه می پردازد

ریتم نو: « ارکستر سمفونیک کاسپین »به رهبری « آرش شفایی » روزهای ابتدایی تمرین خود را سپری می‌کند. این ارکستر ترکیبی است از نوازندگان جوان و جویای نام.

caspian (3)


ارکستر سمفونیک کاسپین باهدف ارائه‌ی موسیقی باکیفیت در سطح جهانی به اجرای برنامه می پردازد




آرش شفایی» در خصوص این تمرینات بیان داشت:«در حالی پنجمین تمرین را پشت سرمی گذاریم که هرروز شاهد افزایش  و  به نوعی تکمیل گروه هستیم .طبیعی است گه اگر این نفرات را در جلسه ی اول داشتیم کار خیلی بهتر از اینها پیش می رفت اما باید بگویم با توجه به سخت بودن قطعات  و در نظر داشتن این نکته که به دلیل برخی از مسائل _که یکی از آنها بعد مصافت برای نوازندگان است _ تمام نوازندگان خود را در محل فعلی نداریم ؛از نتیجه ی حاصل آمده رضایت دارم اما مطمئن هستم با انتقال محل تمرین به سالن «رودکی» بیش از پنجاه درصد مشکلات حل خواهد شد؛ چرا که اولین هدف اجرای ما نیز در همین سالن است و فکر می کنم اواخر امسال به این خواسته جامه ی عمل بپوشانیم .البته که این هدف هدف غایی ما نیست و در ادامه سعی می کنیم با رعایت کردن استانداردها به اجراهای جهانی بیاندیشیم . هدف ارکستر سمفونیک کاسپین ، اجرای آثار سمفونیک آهنگسازان معاصر ایرانی و نیز آهنگسازان بزرگ جهان ، از اواخر دوره رمانتیک و اوایل قرن بیستم میباشد .شاید امروزه با این استانداردها  فاصله ی زیادی داشته باشیم اما معتقدم با این نیروهای جوان و با استعداد می توانیم به این آمال دست یابیم. شاید کارکردن با نیروهای جوان سختیهای خود را داشته باشد اما اعتقاد دارم ثمره ی این شجره ثمره ای شیرین است .در کنار نیروهای جوانی که به آنها اشاره شد باید به همکاری با اساتیدی چون «دانیال جواربچی» به عنوان کنسرت مایستر و همچنین «افشار حشمتیان» به عنوان نوازنده ی با سابقه ی سازهای بادی و «هومن اتابکی»اشاره کنم و این نکته را یاد آور شوم همیشه دنبال بهترین نوازنده ها بودیم اما این بدان معنا نیست که از جوانان مستعد استفاده نکنیم. در واقع باور دارم این گروه از برخی پیشکسوتان چیره دست به علاوه ی برخی نیروهای تازه نفس و با استعدادتشکیل شده است.»

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه ها گفت:«همان طور که در ابتدا با نوازنده ها توافق کردیم برای تمرین کردن هزینه ای به آنها پرداخته نمی شود و همه ی عوامل نیز قبول کردند که کمک همه جانبه ای در خصوص پیشبرد این گروه داشته باشند تا اولین اجرا به ثمر بنشیند .بعد از آن نیز توافق کردیم هر هزینه ای از اجراهای مذکور کسب شد ابتدا هزینه های انجام شده را تصفیه کنیم و بعد از آن هر میزان از وجهی که ماند را بین عوامل تقسیم کنیم . . تا به اکنون نیز من و جناب استاد« بهرنگ خلیلی» با وجود اینکه ، شخصا هزینه هارا بر عهده داشتیم ، با استاد «احمد پژمان »و دیگر آهنگسازان نیز توافق کرده ایم که تا پیدا شدن حامی مالی برای ارکستر ، تا سه اجرای اول ، از گرفتن دستمزد چشم پوشی نماییم

 

شفایی در پایان ابراز داشت:«هیچ تدبیری به جز کار را برای مطرح شدن نیاندیشده ایم زیرا هدف ما در درجه ی اول ارئه ی یک موسیقی با کیفیت در سطح جهانی است پس برای مطرح شدن فقط و فقط با تلاش و سعی در ارائه ی بروز آثار مطابق با استاندارد جهانی برای خود تبلیغ می کنیم.»

 

 

در ادامه بیننده عکس های «امین رجبی» از تمرین ارکستر سمفونیک کاسپین باشید.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه