ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

ارکستر فیلارمونیک چین به تهران آمد / هیجان نوازندگان چینی از حضور در ایران

ریتم نو : بعد ازظهر امروز ارکستر فیلارمونیک چین به تهران آمد.

thum-5d93695db9a0f7b0dc4-6_5760


ارکستر فیلارمونیک چین به تهران آمد / هیجان نوازندگان چینی از حضور در ایران




به گزارش ریتم نو ؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی؛ ورود ارکستر فیلارمونیک چین علاوه بر استقبال مدیران هنری با استقبال خبرنگاران همراه بود به همین خاطر مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک چین و سفیر جمهوری خلق چین در ایران در جمع خبرنگاران قرار گرفتند تا مطالبی را عنوان کنند.
در ابتدا " لونگ یو " مدیر هنری ارکستر فیلارمونیک چین در کنار " علی رهبری " در جمع خبرنگاران قرار گرفت و در ابتدا گفت: ارکستر فیلارمونیک چین بزرگ ترین ارکستر چین است، ما با این ارکستر به همه جای دنیا سفر کرده ایم و برای ما باعث افتخار است که به ما اجازه دادند به ایران بیاییم. حضور در ایران برای ما یک رویا بود و همه موزیسین های ما از اینکه در ایران هستند هیجان زده اند.
وی ادامه داد: استاد " علی رهبری " در ماه جولای به ایران آمدند. وقتی ایشان به ارکستر چین برای رهبری آمدند من در چین نبودم ولی وقتی برگشتم دیدم که همه ی نوازنده ها هیجان زده هستند.
یو تصریح کرد: نوازنده های ارکستر فیلارمونیک چین بهترین نوازنده های چین نیستند، ما بهترین نوازنده های دنیا را جمع کردیم و برای ما مهم است که نوازنده ها درباره رهبرهای مهمانی که در ارکستر ما حضور دارند چه می گویند.
وی افزود: نوازنده ها مثل بچه ها می مانند و احساساتشان را بروز می دهند. ما خیلی خوشحالیم که با ارکستر سمفونیک تهران، در تهران برنامه داریم. اتفاق مهمی است که چنین اتفاق فرهنگی بین ایران و چین شکل می گیرد.
یو در جایی دیگر از سخنانش درباره علاقه شخصی اش به " علی رهبری " گفت: 30 سال پیش وقتی در آلمان درس می خواندم راجع به " علی رهبری " حرف های بسیاری می شنیدم. 30 سال طول کشید تا ایشان را در ایران ملاقات کنم. وقتی برای اولین بار به من خبر دادند که "علی رهبری" می خواهد ارکستر فیلارمنیک چین را رهبری کند من سورپرایز شدم. حضور "علی رهبری" در ارکستر فیلارمونیک چین شانس بزرگی بود. از دوران کودکی راجع به ایران خوانده ام و الان بسیار خوشحالم که این شانس را پیدا کردم در ایران حضور پیدا کنم.
"هانگ سن" سفیر جمهوری خلق چین در ادامه برنامه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و در ابتدا گفت: رفت و آمد چین با ایران به بیش از 2000 سال رسیده و چنین ارتباطی در تاریخ 2000 ساله ایران و چین بی سابقه بوده است و ایده بوجود آمدن یک جاده مشترک، رفت و آمد دو کشور بیشتر می شود. روئسای جمهور دو کشور بارها با هم دیدار داشتند و بین ایران و چین در زمینه های مختلفی چون سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تبادلاتی صورتی گرفته است.
وی ادامه داد: حضور ارکستر فیلارمونیک چین در ایران اتفاق مهمی در حوزه تبادلات فرهنگی بین ایران وچین است. اعضای ارکستر فیلارمونیک چین و ارکستر سمفونیک تهران یکدیگر را خوب می شناسند و از نظر موزیسین ها و کارشناسان فرهنگی این همکاری در حوزه موسیقی بی نظیر و بی سابقه است.
سفیر چین در ایران در ادامه تصریح کرد: متاسفانه رسانه های غربی برعلیه کشورهای چین و ایران اخبار غیرمنصفانه ای را درج می کردند و امیدوارم با رسانه ای شدن این دیدار به این اخبار پایان دهند. اخیرا کشورهای 1+5 با ایران به توافق رسیده که همین اتفاق همکاری دو کشور را در حوزه های مختلف افزایش می دهد. آرزو می کنم موفقیت های کاملی در این دیپلماسی فرهنگی بین دو کشور شکل بگیرد .
وی در انتها خاطر نشان کرد: جا دارد این جا از تلاش بنیاد رودکی و کارشناسان موسیقی تشکر کنم. در این مدت بنیاد رودکی و موسیقیدانان ایرانی همکاری خیلی خوب و مفصلی در باب حضور ارکستر فیلارمونیک چین در ایران با ما داشتند و جالب است زمانی که هواپیمای نوازنده های ارکستر فیلارمونیک چین در خاک ایران نشست نوازنده ها گویی به کشور خود برگشته اند و چنین حسی را داشتند. امیدوارم زمانی که موسیقیدانان ایرانی به چین می آیند و از این کشور پهناور دیدار می کنند با استقبال گرم هموطنان من مواجه شوند.

 

منبع : ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه