ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

از رسیتال گیتار کلاسیک تا انتشار آلبوم

ریتم نو : نشست خبری« رسیتال گیتار کلاسیک حسین درست پور »چهارشنبه بیست و هشتم مردادماه سال جاری ساعت 10:30با حضور « حسین درست پور » و جمع اندکی از خبرنگاران ،در تالار وحدت برگزار شد. این مجال  کمتر از بیست دقیقه به طول انجامید و در همین زمان کم نیز_در برخی موارد_شاهد سکوت چندثانیه‌ای خبرنگاران و «حسین درست پور»بودیم .لازم به ذکر است این اجرا سی‌ام مردادماه ساعت20:30  در سالن رودکی به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد .
 

b5002a13b0d24605852236cbec2ed64cdddb710c1f2d42c63d63704ecbbf0729


از رسیتال گیتار کلاسیک تا انتشار آلبوم




در ابتدای این جلسه « حسین درست پور »  ضمن اشاره به این نکته که این اجرا چهارمین اجرای رسمی او است ،بیان داشت قرار است در اجرای مذکور قطعاتی از آهنگسازان به نامی چون «باخ»«اسکار لاتی» «سور» «کوشکین» و... را با گیتار کلاسیک بنوازد .در خصوص نوازندگی این قطعات به بدیع بودن نواختن چنین آثاری با گیتار کلاسیک اشاره کرد و گفت برخی از این قطعات را با پیانو شنیده‌اید که برای اولین بار سعی کردم آن‌ها را با ساز تخصصی خودم بنوازم به‌عنوان‌مثال قطعه‌ای از«باخ» را برای اولین با ساز مذکور می‌نوازم که به نظرم کاری جالب  و کم‌نظیر از آب درمی‌آید .قطعه‌ای به نام «رومنس» را از «کوشکین» خواهید شنید که طی ملاقاتی با او  از هدف خود  که همان نواختن این قطعه با ساز خودم بود آگاهش کردم و او نیز موافقت کرد.

در ادامه درست پور ضمن اشاره به سختی‌های مسیری که در پیش رو داشت (چه ازنظر اجرای چنین قطعات ،چه ازنظر گرفتن مجوز و...) گفت که اجرای سی‌ام مرداد شامل ده قطعه به‌علاوه‌ی یک قطعه به‌عنوان اجرای پایانی است این ده قطعه به دو قسمت تقسیم می‌شوند که بازهم تأکید می‌کنم اجرا  چنین آثاری در نوع خود کم‌نظیرند در کل سعی شده است که یکی از ساخته‌های محبوب هر دوره انتخاب و نواخته شود .

حسین پور گفت اجرای بعدی من نیز در «فرهنگسرای نیاوران»اتفاق می‌افتد و قصد دارم زمستان امسال اجرایی را با نواختن سازهایی چون فلوت و ویولن‌سل در این فرهنگسرا داشته باشم .

وی در خصوص انتشار آلبوم گفت احتمالاً سال آینده  گلچینی از اجراهایی که در این سال‌ها از من  ضبط‌شده(حدود ده قطعه)،  انتخاب و به‌عنوان آلبوم انتشار پیدا می‌کنند .در حال حاضر نیز به دلیل نرسیدن به توافق قطعی نمی‌توانم از شرکت خاصی به‌عنوان حامی مالی این آلبوم نام ببرم.

بعد از سکوتی چندثانیه‌ای که بین خبرنگاران و حسین پور ردوبدل شد جلسه با جمله‌ی اگر کسی سؤالی ندارد... به پایان رسید.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه