ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۴

استانبول میزبان اجرای مشترک « کامران رسول زاده » و « مورات ککیلی »

ریتم نو : نشست خبری « کامران رسول زاده » ویژه کنسرت مشترک‌اش با « مورات ککیلی » خواننده مطرح ترکیه‌ای  عصر شنبه سیزدهم تیر ماه در تالار وحدت برگزار شد.
استانبول میزبان اجرای مشترک « کامران رسول زاده » و « مورات کیکیلی » استانبول میزبان اجرای مشترک « کامران رسول زاده » و « مورات کیکیلی »

 

+ 31 مردادماه تاریخ اجرای کنسرت مشترک

+ با تخلیه هیجان در کنسرت‌ها مخالفم

+ بليت فروشی در آژانس هاي هواپيمایی و کشور ترکیه

+ اجرای مشترک قطعات " همین امشب " و " قفس ترانه "

 

این نشست با حضور « پوریا مطلبی » مدیر روابط عمومی شرکت فرهنگی هنری « اکسیرنوین » و « آرمان مهربان » رهبر ارکستر رسول زاده و به مدیریت « محمود توسلیان » در جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

« محمود توسلیان » برگزار کننده این نشست خبری در ابتدای جلسه هدف اصلی نشست را برگزاری کنسرت مشترک رسول زاده و کیکیلی خواند و درباره این اتفاق مهم صحبت کرد و بیانگر این شد: فکر می‌کنم این کنسرت اتفاق مهمی باشد چرا که دو هنرمند از دو فرهنگ می‌خواهند اتفاقی را رقم بزنند که فکر می‌کنم برای مناسبات دیپلماتیک موسیقی ما اتفاق خوبی باشد.

کامران رسول زاده نیز صحبت هایش را این‌چنین آغاز کرد: این روز ها حضورم را در میان اصحاب رسانه بسیار امن تر احساس می‌کنم و از گذشته تلاش‌های من برای برگزاری این کنسرت بوده است که می‌تواند اتفاق خوبی برای هر دو کشور باشد و خوشبختانه امروز این اتفاق دارد به نتیجه می‌رسد. این اتفاق، اتفاق سخت و پیچیده ای بود برای اینکه ما امروز بتوانیم از تاریخ، ساعت و نحوه برگزاری کنسرت صحبت کنیم.

 

شروع همکاری با یک هم خوانی

رسول زاده ادامه داد: همه چیز از یک هم خوانی مشترک با «مورات کیکیلی» شروع شد و علاقه من به سبک راکی که آقای کیکیلی انجام می‌دهند.

من برای بار اول موزیک همین امشب آقای کیکیلی را کاور کردم و شما می‌دانید کاور کردن در زبانی مادری ما یعنی بازنویسی کردن و با احترام به سر فصل های ملودی آن و گاهی با احترام به مولفه های مفهومی.

باز هم خوش آمد می‌گویم به شما عزیزان و منتظر سوال هایتان هستم، اگر درباره این کنسرت باشد خیلی بهتر است می‌توانیم شفاف سازی کنیم و حضور شما می‌تواند به بلیط فروشی این کنسرت کمک کند چراکه من خودم را کنار شما می‌بینم .

 

دوست دارم از امروز و اتفاق خوش آیندی که 31 مرداد در استانبول صحبت کنم

رسول زاده در پاسخ به اولین سوال خبرنگاران که در راستای برگزاری این کنسرت در سالهای پیش و کنسل شدن این کنسرت در همان زمان و آیا این کنسرت در تهران هم اتفاق خواهد افتاد گفت: من خیلی دوست ندارم از ناکامی حرف بزنم، خیلی دوست دارم از امروز و اتفاق خوش آیندی که 31 مرداد در استانبول و یک شب خوب در یک سالن مجلل قرار است اتفاق بی‌افتد صحبت کنم اما توضیحات مختصری را درباره دوبار تلاش ناکام ما برای برگزاری این کنسرت با آقای مورات کیکیلی در استیج‌های وطن‌مان مجبورم بگویم.

برای اولین بار بخش خصوصی خواستار این شد که آقای « مورات ککیلی » در تهران کنسرتی داشته باشد و من با سابقه همکاری و دوستی که با ایشان داشتم خواستار این اتفاق شدم و بسیار هم  استقبال کردند.

متاسفانه علی رقم اخذ مجوز های لازم در آن دوره این اتفاق شکل نگرفت و دلایل واضحی نیز وجود نداشت جز ناملایمتی هایی که بخش خصوصی در اجرای این کنسرت اجرا می‌کرد.

ککیلی یک انتخاب فکر شده /حاشیه‌ها را باید کنار گذاشت

خوانندا آلبوم «دستای نا محرم» ادامه داد: انتخاب آقای کیکیلی کاملا فکر شده بود چرا که ایشان علاوه بر اینکه یک خواننده با اخلاق، متعهد و بسیار با سابقه خوب در حوزه خودش است مورد انتخاب واقع شد و من شخصا به روش ایشان در کنسرت گذاری علاقه مند بودم اینکه ایشان به هیچ وجه اهل حاشیه و برگزاری کنسرت در اماکنی که ممکن بود مناسب با شیونات اخلاقی نباشد کاملا مخالف بود و خود من هم شخصا دوست ندارم چون احساس می‌کنم که موسیقی متن اصلی یک کنسرت است و حاشیه ها را باید کنار گذاشت و کسی که کنسرت یک خواننده را نگاه می‌کند باید تک تک واژه‌ها در جان‌اش اثر کند تا آن کنسرت و موسیقی به هدفش برسد.

 

اجرای مشترک "هم قفس" و "همین امشب"

رسول زاده همچنین تصریح کرد: منظور کلی من این است که می‌گویند مخاطب موسیقی پاپ باید بیاید و هیجان‌هایش را در سالن کنسرت تخلیه کند که شخصا مخالف هستم، من دوست دارم مخاطبم به سالن کنسرت بیاید و پر شود و برود نه این که خالی شود و اعتقاد دارم موسیقی این توان را دارد.

رسول زاده و آرمان مهربان نیز درباره اجرا قطعات به خبرنگاران گفتند: قطعه ترکی قفس ترانه و قطعه اصلی که همین امشب می‌باشد به صورت همخوانی با مورات کیکیلی انجام می‌شود و یک تعداد قطعه مورات کیکیلی و یک تعداد نیز آقای رسول زاده می‌خوانند که گروه ایرانی اجرا می‌کند و قرار است تراک‌های مشترک را گروه ایرانی اجرا کنند.

این کنسرت حدود بیست قطعه دارد که کارهای فارسی با بنده شروع می‌شود و با دعوت از آقای کیکیلی یکی از آثار مشترک را می‌خوانیم و بعد گروه ایشان قطعاتشان را اجرا و در آخر آقای کیکیلی با دعوت از بنده اثر مشترک دیگری را اجرا می‌کنند.

تضمین می‌کنم که بهترین صدارا خواهید شنید

« آرمان مهربان » نیز درباره آمادگی گروه نیز گفت: با توجه به سختگیری‌هایی که دارم این گروه آمادگی این را دارد که روی هر صحنه بین المللی برود و احساس می‌کنم اگر در اجرا جایی موسیقی به گوش شما خوب نیامده است به خاطر صدابرداری و استاندارد‌های سالن می‌باشد اما اگر طراحی سالن و استیج خوب و آن سالن برای کنسرت ساخته شده و صدا بردارش تخصص داشته باشد من تضمین می‌کنم که بهترین صدارا خواهید شنید.

در این نشست خبری رسول زاده نیز درباره مجوز کنسرت صحبت کرد و گفت: هر خواننده‌ای که در ایران فعالیت می کند  و در هرجای جهان بخواهد کنسرت برگزار کند باید طبق مجوزهای دفتر موسیقی رفتار کند و من هم برای این کنسرت مجوز گرفته‌ام.

همچنین در باره تهیه کننده این کنسرت افزود: این کنسرت با بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی ترکیه شرکت "اسکوپوس" برگزار خواهد شد و کاری مشارکتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در کنار این کنسرت یک شب ایرانی نیز اتفاق خواهد افتاد و در خروجی و حاشیه کنسرت صنایع دستی ایران، غذاهای ایرانی، نوشیدنی‌های ایرانی اریه می‌شود که این اتفاق خوبی است.

لازم به ذکر است که در این کنسرت درباره زبان فارسی موسیقی « کامران رسول زاده » و همچنین تاثیر موسیقی بر ساختار اجتماعی صحبت شد.

به گفته توسلیان و رسول زاده بلیط فروشی این کنسرت در ایران توسط آژانس های هوایی بر روی تور ترکیه فروخته می‌شود و بخشی از بلیط ها هم در ترکیه به فروش می‌رسد.

در پایان برنامه پلان سالن نمایش داده شد و بعد از صحبت‌های پایانی خبرنگاران و عکاسان به ضیافت سفره افطار دعوت شدند.
منبع: ریتم نو
نویسنده: شایان رسول زاده

 

در ادامه میتوانید عکسهای ” امین باقری ” رو ببینید
تقویم هنری ادامه