ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

استقبال از بلیت‌فروشی گروه "راستان"/ گزارش متنی و تصویری از تمرین کنسرت

ریتم نو: گروه موسیقی راستان به سرپرستی «آزاده امیری» و خوانندگی «شهپر زالزر» ششم خردادماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان بانوان خواهند بود و در دو بخش موسیقی ایرانی و محلی مازندرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.


ریتم نو: گروه موسیقی راستان به سرپرستی «آزاده امیری» و خوانندگی «شهپر زالزر» ششم خردادماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان بانوان خواهند بود و در دو بخش موسیقی ایرانی و محلی مازندرانی به اجرای برنامه می‌پردازند.


این گروه در بخش اول در دستگاه سه‌گاه با آثاری از علی‌اکبر شیدا، علی‌اکبر خان شهنازی، حسین علیزاده.عارف قزوینی، ابوالحسن صبا و … و در بخش دوم که اختصاص به اجرای ملودی‌های مازندرانی دارد در دستگاه شور و آواز دشتی به روی صحنه می‌روند و قطعاتی چون بهاروارش، بانو .بیه شو و … را اجرا می‌کنند.


آزاده امیری در خصوص تنظیم قطعات برای این اجر گفت: «ما نتوانستیم خیلی از سازهای موسیقی مازندران استفاده کنیم اما از سازی چون دوسر کوتن بهره بردیم و سعی کردیم تنظیم‌ها به آن فرهنگ موسیقایی نزدیک باشد و خیلی موسیقی‌ها دوصدایی و چندصدایی نباشد. بعضی جاها حتی امیر خوانی(که بخشی از موسیقی مازندران) راداریم. ساز نی و فرهنگی از ساز کمانچه پررنگ‌تر است درواقع از نشانه‌های موسیقی مازندران در ترکیب ساز بندی موسیقی ایرانی استفاده کردیم.»


امیری در پایان استقبال از این کنسرت را خوب خواند و در مورد تمدید این اجرا توضیح داد: «نمی‌توانم در مورد این کنسرت دقیق بگویم اما گروه راستان تا پایان امسال چندین اجرا با خوانندگان دیگر خواهد داشت. البته اگر در این مدت هم اجرا با خانم « شهپر زالزر » تکرار نشود حتماً اجرای دیگری خواهیم داشت.»


سرپرست گروه راستان همچنین انتشار قطعات جدید را از کارهای آینده این گروه اعلام کرد.


مریم ملا (تمبک)، شیدا قاضی (نی)، سارا هستی (کمانچه)، لیلا ظهیرالدینی (عود) و صبا رمضان (دف.دایره.دوسرکوتن) اعضای گروه راستان به سرپرستی آزاده امیری (نوازنده تار) و خوانندگی شهپر زالزر را تشکیل می‌دهند.


گفتنی است تنظیم قطعات برای ارکستر توسط «آزاده امیری» انجام‌شده و قطعات با تنظیم جدیدی روی صحنه اجرا می‌شود.


گروه راستان ۶ خردادماه ساعت ۱۵ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت تیوال (www.tiwall.com) می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت اقدام نمایند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفایی


عکس: سامیار یگانه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه