ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

استقبال بی‌نظیر از «الکساندر رودین» رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران

ریتم نو: ارکستر سمفونیک تهران این بار به رهبری الکساندر رودین و مدیریت هنری علی رهبری چهارشنبه دوم دی‌ماه سال جاری در تالار وحدت به اجرا پرداخت. در این اجرا قطعاتی چون «اورتور عروسی فیگاروموتسارت»، « کنسرتو ویلن‌سل شماره یک در دو ماژور هایدن» و«سمفونی یک چایکوفسکی» نواخته شد.
848A3296

گرچه صندلی‌های خالی زیادی به چشم می‌آمدند اما استقبال حاضران در سالن به‌قدر ی بود که احساسات رهبر ارکستر پس‌ازآن مدیر هنری ارکستر  را برانگیزد. سکوت محض مخاطبان این ارکستر برای شنیدن قطعات و ایستاده  تشویق کردن بعد از پایان هر قطعه ،علاوه بر اینکه نشان‌دهنده‌ی ذوق آن‌ها بود ناخودآگاه مقایسه‌هایی در ذهن به وجود می‌آورد!


ظاهراً کیفیت به‌گونه‌ای بود که حیرت همه ،حتی مدیر هنری این ارکستر را برانگیخت. به همین خاطر «علی رهبری»بعد از نواخته شدن قطعه‌ی «هایدن» بیان داشت:باید بگویم «الکساندر رودین» واقعاً محشر است .رهبر عالی ؛پیانیست ماهر؛نوازنده‌ی چیره‌دست ویولن‌سل...حیرت من ازاینجا است که نوازنده‌ها برای نواختن قطعه‌ی «هایدن» دیروز تمرین کرده بودند....


پس از نواخته شدن «هایدن» چنددقیقه‌ای وقت استراحت در نظر گرفته شد.نکته‌ای که ذکر آن جالب به نظر می‌رسد جابه‌جا نشدن اکثر حضار باوجود صندلی‌های خالی بود که این امر نشان‌دهنده‌ی چیزی جز علاقه‌مندی زیاد آن‌ها نیست.


درنهایت این شب با اجرای قطعه‌ی «چایکوفسکی» و تشویق قابل‌توجه این عده‌ی محدود به پایان رسید.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک طینت


عکس: دنیا گردینی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه