ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

استقبال مردم آبادان و خرمشهر از ارکستر سمفونیک گویای علاقه آن‌ها به موسیقی فاخر است

ریتم نو - در حاشیه تورهای استانی ارکستر سمفونیک تهران به استان خوزستان جمعی از متولیان فرهنگی وزارت ارشاد در برنامه حضور یافتند.


این برنامه چهارمین اجرای ارکستر سمفونیک محسوب می‌شد که در شهر آبادان به روی صحنه رفت. فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، دراین‌باره گفت: بسیار خوشحالم که امشب ارکستر سمفونیک تهران در خدمت مردم آبادان است. در حال حاضر این سفر برای جنوب کشور برنامه‌ریزی‌شده که از عسلویه آغاز شد و سپس به بوشهر و آبادان رسید و در اهواز پایان می‌یابد. وی درباره اجرای تورهای استانی در دیگر نقاط کشور توضیح داد: برنامه‌ریزی‌هایی شده تا این اتفاق در ایام دیگری ادامه پیدا کند و شاهد اجرای ارکستر سمفونیک در استان‌های دیگر باشیم. طالبی درباره مناسبت اجرای قطعه «خلیج‌فارس» در جنوب کشور تصریح کرد: برنامه‌ریزی انتخاب قطعات متناسب با مکانی است که گروه در آن به اجرا می‌پردازد. به‌تبع، چون این برنامه برای جنوب کشور ترتیب داده‌شده بود قطعه خلیج‌فارس انتخاب شد. ارکستر سمفونیک رپرتوارهای زیادی در اختیار دارد و این امکان وجود دارد تا در مکان‌های دیگر رپرتوارهای دیگری متناسب با جایی که ارکستر سمفونیک به اجرا می‌پردازد انتخاب شود.


همچنین قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در رابطه با اجرای ارکستر سمفونیک در آبادان گفت: این اجرا که بعد از مدت‌ها خارج از استان تهران اتفاق می‌افتد شروع حرکتی است برای هرچه بیشتر آشنا شدن مردم سایر شهرها با موسیقی فاخر. وی در ادامه به تأثیر مثبت چنین برنامه‌هایی اشاره کرد و افزود: مطمئنم که چنین اجراهایی نه‌تنها برای مردم که برای فعالان عرصه موسیقی در این شهر حائز اهمیت است. استقبال چشمگیر مردم از اجرای امشب به‌خوبی گویای این مطلب است. امشب، رخداد باشکوهی برای مردم خرمشهر و آبادان بود.


قنواتی در پایان از تمام کسانی که به نحوی موجب فراهم آمدن این فرصت شدند، تشکر کرد و گفت: از اعضای ارکستر سمفونیک تهران که وقت و انرژی خوبی گذاشتند تشکر می‌کنم. همچنین از مدیران محترمی که برای شکل‌گیری این شب مهم با ما همکاری کردند، به‌خصوص از دکتر صفی پور، مدیرعامل بنیاد رودکی که زمینه‌ساز چنین اتفاقی بودند قدردانی می‌کنم.


منبع: ریتم نو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه