ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۴

البوم علی اصحابی !!! من از تریبون دیگر با مخاطبانم صحبت خواهم کرد

ریتم نو : « علی اصحابی » خواننده آلبوم « دیره » در حال حاضر مشغول جمع‌آوری آلبوم جدید خود در فضای الکترونیک می باشد و قرار است یک آلبوم اینترنتی را به همراه یک موزیک ویدیو به‌ زودی منتشر کند. با اصحابی از همکاری‌های جدید و برنامه‌های کنسرتش صحبت کردیم.
 البوم علی اصحابی !!! من از تریبون دیگر با مخاطبانم صحبت خواهم کرد البوم علی اصحابی !!! من از تریبون دیگر با مخاطبانم صحبت خواهم کرد

 

 

خواننده آلبوم « دیره » در مورد فعالیت موسیقایی و همچنین انتشار آلبوم اینترنتی خود به خبرنگار سایت «ریتم نو» گفت: «آلبوم‌های EP دارای قانون جهانی چهار قطعه است و باید سطح‌بندی شود که در کشور ما هنوز تعریف مشخص و درستی ندارد و بعدها ممکن است در ارشاد به مشکل اخذ مجوز برمی‌خوریم که چرا مجوز آلبوم گرفته نشده. سه تک آهنگ آماده داریم که قرار است موزیک ویدیو یکی از آن‌ها نیز ساخته شود. تنظیم دو کار با «کوشان حداد» و یک کار هم با « پازل بند » است که قطعات بافاصله زمانی هفت، هشت‌روزه منتشر می‌شوند.»

وی در ادامه در مورد قطعات و موزیک ویدئویی که قرار است منتشر شود افزود: «فضای موزیک ویدیو "Trance" است و تنظیم آن را « کوشان حداد » انجام داده و دیگر کار را وی در فضای "house" تنظیم‌ نموده است. کاری دیگر را پازل باند در فضای (treehouse) انجام داده است.»

اصحابی همچنین در مورد انتشار آلبوم جدید نیز گفت: «برای آلبوم های قبلی هزینه زیادی نمی‌شد اما این آلبوم پرخرج است و همین آلبوم EP هم برای من هزینه زیادی را در بر داشته است. درزمینهٔ ترانه با « عبدالجبار کاکایی » در دو قطعه ی «آرامش» و «پا به پات» همکاری کردم و ترانه قطعه «شاید» هم از سروده‌های « ترانه مکرم » است. در آلبوم جدید نیز نمونه‌های مختلف را امتحان می‌کنم، البته کوشان از دوستان قدیمی ما است و باهم کار می‌کنیم. اما پازل باند جدید است و سیستم کاری‌شان را بررسی می‌کنیم. در قسمت تنظیم قصد داریم « میلاد ترابی » را هم اضافه کنیم و درزمینهٔ شعر نیز با «روزبه بمانی» صحبت کردیم و « عبدالجبار کاکایی » نیز دو کار در آلبوم دارد. یک کار از «علی دیباج» داریم و « اشکان آبرون » با دو کار در آلبوم حضور دارد، وتصمیم به همکاری با کسانی دارم که در موسیقی الکترونیک قوی هستند زیرا اگر بخواهند "چیل-آوت" هم کار کنند باید با فضای الکترونیک بخوبی آشنا باشند، که اشکان آبرون جزو کسانی است که به موسیقی الکترونیک آشنا‌ییت کامل دارد. این آلبوم با آلبوم های دیگر من متفاوت است و تعدادی از قطعات در فضای آلبوم «کولاک» است اما در مورد مابقی قطعات کاملاً سعی کردیم فرق داشته باشد.»

ایشان در ادامه از پخش موزیک ویدیو در رسانه خانگی خبر داد و افزود: «مجوز موزیک ویدیو توسط شرکت فرهنگی هنری « نای و نی » به مدیریت « مهدی کاشی » گرفته خواهد شد و از طریق رسانه خانگی و پیش از یک فیلم منتشر می‌شود که همزمان بر روی سایت‌های مجاز نیز قرار خواهد گرفت. زمان پخش موزیک ویدیو مشخص نیست اما قطعات از 10 مردادماه منتشر می‌شود.»

خواننده آلبوم « کولاک » از برنامه‌اش برای انتشار آلبوم جدید خبر داد و گفت: «سعی کردیم کلام بدون مشکل باشد چراکه اخذ مجوز کلام یک مقدار وقت‌گیر است و اگر زمان اخذ مجوز بیشتر از سه ماه نشود، امید به خدا برای ماه خرداد یا تیر سال آینده این آلبوم منتشر می شود.»

وی همچنین در مورد همکاری مداوم با «کوشان حداد» بیان کرد: «کوشان در کار تنظیم بسیار قوی است و شعور موسیقایی بالایی دارد و ای‌کاش تمام موزیسین‌های ما انقدرکیفیت کارشان خوب بود. در حال حاضر فقط «سیروان» هم پای کوشان است که برای دیگران بسیار کم‌کار می‌کند.»

اصحابی که اوایل اسفندماه سال گذشته تک آهنگ «خاطرات خوب» را منتشر کرد و همزمان با انتشار این قطعه اعلام کرد این قطعه صد در صد کاور یک آهنگساز فرانسوی است، درباره الگوبرداری در آهنگسازی توضیح داد: «یکی از بهترین خوانندگان ما اکنون در حال کاور کردن است. اگر کاور خوب باشد و خواننده بتواند با کلام ایرانی و موسیقی خارجی، حس خوبی را منتقل دهد، مشکلی ندارد. مهم چگونگی پیاده کردن است شاید من دو، سه مورد آهنگ هندی داشته باشم اما برای من کارایی ندارد. درکل نظر من مثبت است و گاهی که دیگر در آهنگسازی به بن‌بست می‌رسید و وقتی می‌شود کار خوبی را استفاده کنید و بر روی آن کلام فارسی بگذارید و حس را به‌خوبی القا کنید، چرا این کار را انجام ندهید؟!»

اصحابی در پایان در خصوص برنامه‌ریزی‌اش برای اجرای کنسرت در تهران و شهرستان و همچنین عدم حضورش در جشنواره سرعین همچون سال‌های گذشته برای اجرای کنسرت گفت: «یکم مردادماه در گرگان و هفتم و هشتم مردادماه در تنکابن اجرا خواهیم داشت و کنسرت تهران نیز در 28شهریورماه خواهد بود. شش سال است که در جشنواره سرعین حضور دارم و این جشنواره معمولاً بعد از عید فطر هرسال برگزار می‌شد. هم‌اکنون نیز «امید جهان» در آنجا برنامه دارد و صحبت‌هایی برای اجرا در سرعین طی ده شب شده است که باید توافق‌های لازم انجام شود.»

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: مریم رفایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۲
mammadi7
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
من دیوانه وار عاشقتم داش علی.امیدوارم دوباره به دوران اوجت برگردی
essirahmani
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
فدای تو استاد حنجره طلتا سالاررررر دلهااااا حنجره طلاااااا
تقویم هنری ادامه