ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴

الکساندر رودین به ایران می آید

ریتم نو : الکساندر رودین ، رهبر ارکستر، نوازنده ی ویلنسل و پیانو بامداد 29 آذرماه برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران به ایران می آید.
الکساندر رودین به ایران می آید الکساندر رودین به ایران می آید

این هنرمند به مدیریت هنری علی رهبری دوم و سوم دی ماه ارکستر سمفونیک تهران را رهبری خواهد کرد. رودین همچنین در روزهای 30 آذر و اول دی ماه در تالار رودکی رسیتال ویلنسل اجرا می کند. او در این دو شب، قطعاتی از آهنگسازان موسیقی کلاسیک جهان را مانند جرج فردریک هندل، زولان کدالی و یوهان برامس اجرا می کند.
الکساندر رودین، مدرک موسیقی خود را در دانشگاه موسیقی جنسینز مسکو در سال 1983 دریافت کرد. رودین تحصیلات عالی خود را در کنسرواتوآر مسکو دنبال کرد و در سال 1989 فارغ‌التحصیل شد. او موسیقی را نزد استادانی مانند لو اِوگاروف، یوری پونیزُوکین و دیمیتری کِتایِنکو فرا گرفت. وی در دوره ی دانشجویی موفق به کسب معتبرترین رقابت های موسیقی اروپایی شد. رقابت بین المللی موسیقی جی.اس. باخ در لایپزیگ (1976)، گاسپر کاسیدو در فلورانس (1979)، رقابت موسیقی چایکوفسکی در مسکو (1978،1982) از جمله فعالیت هایش در حوزه جشنواره هاست.
در حال حاضر رودین یکی از پرطرفدارترین موسیقیدانان در روسیه و خارج از این کشور است. او تا امروز با مشهورترین ارکسترها اجرا داشته و در جشنواره های بین المللی شرکت کرده است.
رودین تا کنون بیش از 30 لوح فشرده به صورت تک نوازی و همراه با ارکستر موسیقی ویوا با نام های روسی و خارجی مانند ناکسوز، الیمپیا، تودور، ملودیا، چلو، کلاسیکس، راسکی سِزون، آر.سی.دی و... ضبط کرده است. او استاد کنسرواتوار مسکو است و برنده جایزه هایی مانند State Award و Government Award شده است.
او در حال حاضر رئیس مجمع موسیقی بنیاد خیریه و مدیر هنری و رهبر ارکستر ویوا موسیقی و ارکستر مجلسی است.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه