ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

" امپراطورى " كه همه را با صدایش " مثل مجسمه " کرد!

ریتم نو : " بايد ميشناختيم همو " اولين تركى بود كه مهدى يراحى پس از يك سال و چند ماه كه مجدداً بروى استيج تهران برگشته بود؛ براى مخاطبانش خواند.
01


ریتم نو : " بايد ميشناختيم همو " اولين تركى بود كه مهدى يراحى پس از يك سال و چند ماه كه مجدداً بروى استيج تهران برگشته بود؛ براى مخاطبانش خواند.


فكر نميكنم اشاره به اين موضوع كه كنسرت با كمى تاخير شروع شد ديگر براى خوانندگان نكته جالب توجهى باشد چرا كه انگار اين تاخير در كنسرت ها به نوعى اپيدمى شده اند.اما جالب اينجاست كه بدانيد،تمام نوازندگان گروه تى شرت هاى مشكى به تن داشتند كه شكل سازى كه مى نواختند روى آن چاپ شده بود و خود يراحى هم تى شرتى با همين شمايل پوشيده بود كه سنگ معروف جلد آلبوم مثل مجسمه روى آن نقش بسته بود.
"آشوب" و "مثل مجسمه" قطعات بعدى بودند كه اجرا شدند و پس از آن يراحى " امير على بهادرى " ترانه سرا و آهنگساز اين قطعات و همچنين " زايا سليمان " مدير برنامه ى بهادرى را معرفى كرد و اذعان داشت كه يكى از اولين طرفداران امير على بهادرى است!
پس از اجراى " ديدار اتفاقى " نوبت به " سال درد " رسيد كه پيش از اجراى آن يراحى آهنگساز و تنظيم كننده اش ،" معين راهبر " و ترانه سرايش " مونا برزويى " را معرفى كرد.
اجراى " عطر تو " از سروده ها و ساخته هاى " رستاك حلاج " بهترين بهانه بود براى معرفى وى و " نيما رمضان "رهبر اركسترش و هم چنين " هومن نامدارى " كه در سالن حضور نداشت.
پس از آن " انفرادى "،" امشبم گذشت "و " مهم اينه " بدون وقفه اجرا شد تا در چند دقيقه اى كه اجرا به بهانه ى تغيير جاى سازها متوقف ميشود " پدر مهدى يراحى "،" زهرا عاملى "، " سعيد زمانى " و " هيراد حاتمى " معرفى شوند.
با مستقر شدن نوازندگان در جلوى استيج و نشستن بروى صندلى خود،يراحى گيتار را بدست گرفت و با همراهى " حامد حميد زاده " نوازنده گيتار باس و "عادل روح نواز" نوازنده گيتار الكتريك قطعه ى " از خودت خبر بيار" را اجرا كرد.در اين قسمت انتظار ها به پايان رسيد و بالاخره " امپراطور" محبوب هوادارن اجرا شد اما لازم به ذكر است كه پيش از آن خواننده امپراطور يكى از بهترين دوست هاى زندگى اش را معرفى كرد و جمعيت هم به شايستگى " احسان عليخانى " را تشويق كردند!
در راستاى ادامه ى تقدير و تشكرها؛ مهدى كرد (تهيه كننده آلبوم)، امير فرشباف (مدير برنامه)، حسين توتونچيان (برگزار كننده كنسرت) و مهدى احمدوند نيز معرفى شدند و مورد تشويق قرار گرفتند.
با اجراى " منو رها كن " يراحى ضمن معرفى " روزبه بمانى " خاطر نشان كرد كه اين اولين همكارى ما بود و اين مسلم است كه اگر من آدم موفقى شناخته شدم روزبه نقش بسزايى در اين موفقيت داشته است.
"بهونه"فضاى غمگين حاكم را به سرعت شاد كرد و نوازندگان كيبورد گروه در اين ترك سنگ تمام گذاشتند.پس از آن نوازنده ى پيانوى مهمان؛" توحيد نورى " روى استيج آمد و قطعات " باور نكن" و "هرجاى دنيايى" را بصورت سولو پيانو نواخت و اگر بگوييم تركاند اغراق نكرديم،اين را ميشد از صداى دست ها و جيغ هاى مردم به خوبى فهميد.
همزمان با ورود "مينو قاسمپور" نوازنده ى قانون و همسر " ناصر فرهودى" نام آشنا نوازندگان بند حركت جالبى انجام دادند و همگى عينك آفتابى هايشان را به چشم زدند تا براى اجراى دو قطعه ى عربى با نام هاى "غزال" و "علمك" آماده شوند.
پس از تشكر از "فريد ناصرى" براى ساخت ويديوها و "محمد فلاحى" براى ميكس آلبوم و همچنين اجراى امشب،يراحى از جمعيت پرسيد كه :از بين "آخرين اسير" و "اشتباه" كدام را اجرا كنند،اما صداى تشويق "آخرين اسير"نه تنها همه را مجاب كرد بلكه يراحى را براى طرح اين سوال به عذرخواهى وا داشت.او هم چنين سعى كرد با خواندن قسمتى از "اشتباه"هواداران اين آهنگ را نيز راضى نگه دارد اما دلش نيامد و اين ترك را هم كامل خواند تا پس از آن "آرون حسينى" به روى صحنه بيايد و "شونه هاى تو"را همراه يراحى بخواند البته به شيوه ى خودش و با صدايى الكترونيكى !
اين قطعه حسن ختامى بود براى اجراى پر انرژى مهدى يراحى كه با وجود گذشت زمان اندكى از انتشار آلبوم جديدش همه ى هواداران با او ترانه هايش را همخوانى كردند.
منبع: ریتم نو

نویسنده: اشکان امجدی
تقویم هنری ادامه