ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

(امیر حسین مقصودلو) یا "امیر تتلو" - (مجاز) یا "غیر مجاز"

ریتم نو : چندی پیش " امیر حسین مقصودلو " بانام هنری " امیر تتلو " در صفحه شخصی خود عکسی منتشر کرد و نوشت: « خوب من اومدم قسمته تامين برنامه‌ی شبکه‌ی سوم سيما و بسيار با احترام باهام برخورد شد و ويدئو رو هم تحويل دادم براى بازبینی و شمارمونم گرفتن كه خبر بدن پخش ميشه يا اتفاق ديگه !! راستش من فك ميكردم اصلا رام ندن اما هم خيلى با حال و محترم بودند و هم ويدئور و تحويل دادم و هم نامه ى درخواست پخش نوشتم. اينه كه واقعا ممنونم از مسئولين شبكه سوم سيما». این را نوشت و پس از آن « حسین نوش‌آبادی » سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را رد کرد و گفت: « اگر این خواننده فعالیت موسیقی خود را با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی تغییر دهد و در محتوا و سبک مطابق با موازین کشور و وزارت ارشاد خوانندگی کند می‌توان صدور مجوز وی را بررسی کرد اما با این ساختار و محتوا وزارت ارشاد هیچ موافقتی برای صدور مجوز نخواهد داشت.»
"امیر حسین مقصودلو" یا "امیر تتلو" - "مجاز" یا "غیر مجاز" "امیر حسین مقصودلو" یا "امیر تتلو" - "مجاز" یا "غیر مجاز"




 

اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد که « اردشیر احمدی » دست به دوربین شود و با امیر تتلو تور بزرگ فیلم‌برداری برای قطعه " انرژی هسته‌ای " به راه بی اندازند و تتلو بگوید این بار اگر طوفان هم بیاید می‌رود و کارش را انجام می‌دهد. البته به تتلو به سخنان سخنگوی وزارت ارشاد واکنش نشان داد و گفت؛ سبک موسیقایی‌اش "رپ" نیست و تمام ارادت‌هایش فقط به خاطر ادب و احترام است نه برای مجوز گرفتن.

 

باوجود تمام این حواشی؛ موزیک ویدیو " انرژی هسته‌ای " امیر تتلو منتشر شد. موزیک ویدئویی که در بهترین شرایط و با داشتن امکانات لازم ساخته‌شده است. اما هنوز مسئولان فرهنگی مجوز داشتن این خواننده را رد می‌کنند درصورتی‌که در تیتراژ انتهایی این موزیک ویدیو از ارگان‌های نظامی که از ساخت این اثر حمایت کرده‌اند تشکر شده است. امکاناتی که پیش از هر چیز، ارگان‌ها برای در اختیار گذاشتن آن، از داشتن مجوز هنرمند مطلع شوند که هنوز هم وزارت ارشاد موضع خود را دارد و از نداشتن مجوز این هنرمند سخن می‌گوید.

 

انتشار این موزیک ویدیو نظرات مثبت و منفی بسیاری را در پی داشت چراکه خوانندگانی که سال‌ها به‌صورت مجاز فعالیت می‌کنند هنوز نتوانستند درصدی از این امکانات بهره ببرند. البته هنوز حاشیه اصلی به پایان نرسیده است، آیا صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر به پخش موزیک ویدیوی خوش‌ساخت تتلو با امکانات دولتی می‌شود؟

 

باوجود سؤال‌های متعددی که با ساخت این موزیک ویدیو مطرح‌شده است بازهم سخنگوی وزارت ارشاد در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و ساخت این کلیپ را بدون هماهنگی با این نهاد خواند چراکه وی برای کسب کار و ماهیت فعالیتش مجوزی ندارد. همچنین ایشان محول کردن ساخت این کلیپ را از سمت نیروی دریایی بعید دانست و امکان ساخت آن برای یک نیروی داخلی را مطرح کرد که باید مسئولان فرهنگی‌شان پاسخگو و ارتش نیز پیگیر این موضوع باشد به دلیل اینکه صدور مجوزها باید با هماهنگی وزارت ارشاد باشد.
منبع : ریتم نو
تقویم هنری ادامه