ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

امین برهان : گذشته را کنار گذاشتیم

ریتم نو : امین برهان در جلسه نقد و بررسی آلبوم « آخرین لحظه ها » توضیحاتی را عنوان کرد و گفت: گذشته‌مان را کنار گذاشتیم و سعی داریم در مسیر آینده کارهای جدیدی ارائه بدهیم.


این مراسم روز سه‌شنبه چهارم اسفندماه سال با حضور « علی زحمتکش » ، « امین برهان » و « آرین برهان » همچنین حضور چهره‌هایی چون « فرشاد رمضانی »، « سیاوش امامی » « فرشاد رضایی »، « امین طاهری » و « ژوبین عسکریه » برگزار شد. در این مجال ابتدا عوامل آلبوم مذکور به اجرای دو قطعه از آثار خود پرداختند و پس‌ازآن جلسه با سؤالات خبرنگاران ادامه یافت و درنهایت مهمان‌های ویژه‌ی برنامه هرکدام دیدگاه خود را در خصوص اثر انتشاریافته بیان داشتند.

در ابتدا «علیرضا ایرانی نژاد» ضمن سلام و خیرمقدم به حاضرین، اعلام کرد که این گروه قصد دارد دو قطعه از آلبوم خود را به‌صورت زنده اجرا کند که یکی از این قطعات بی‌کلام است.

پس از پایان یافتن اجرای دو قطعه‌ی مذکور، اعلام شد که پنجشنبه ،ششم اسفندماه دومین گردهمایی نوازندگان ساز دیجریدوی ایران برگزار خواهد شد و علاوه بر آن در همان تاریخ گروه کر «مداد رنگی » به سرپرستی «مریم شریف‌زاده» اجرایی خواهند داشت.

در بخش بعدی «امین برهان» بیان داشت : آلبومی که امروز به‌طور رسمی در اختیار مخاطبان خود قرارگرفته است ،حاصل حدود دوازده سال تلاش ما هست.در این مدت تلاش‌های زیادی انجام دادیم تا بتوانیم مجوز این آلبوم را اخذ کنیم و سرانجام این مهم به انجام رسید.چهار قطعه‌ی این آلبوم بی‌کلام است که باید بگویم قرار بود این قطعات نیز همراه با شعر اجرا شوند ولی متأسفانه در آخرین لحظه ها مجبور شدیم این اشعار را حذف کنیم و ترجیح بدهیم که قطعاتی بدون شعر انتشار پیدا کنند. باید از «نیما فریدونی» برای تلاشش درزمینه‌ی اخذ مجوز تشکر کنم.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران راجع به انتخاب اشعار_با توجه به دیده شدن قافیه‌هایی اشتباه_گفت: به نظر خودمان سعی کردیم آنچه برای اثرمان بهتر است را بنویسیم گرچه شاید بعضی از قسمت‌ها قافیه یا وزن درستی نداشته باشد! در حال حاضر این اشعار را خودمان نوشتیم.

در ادامه با سؤال‌هایی که مطرح شد، افزود:حدود دو سال تلاش کردیم تا بتوانیم برای این آثار مجوز بگیریم.اگر می‌خواستیم به‌جای اسم شخص خواننده از اسم گروهی استفاده کنیم مجدداً باید برای اخذ مجوز اقدام می‌کردیم و همان‌طور که گفتم ترجیح می‌دادیم کارمان زودتر انجام شود. باید بگویم نوازنده‌های این گروه هیچ‌گاه عوض نخواهند شد ولی احتمالاً در آینده از چند نوازنده‌ی مهمان نیز کمک بگیریم.اول قرار بود پانزده قطعه را در این آلبوم بگنجانیم که درگذر زمان و طی یکسری مراحل ،این عدد به نه قطعه رسید.

با اتمام سؤالات خبرنگاران،«فرشاد رمضانی» درباره‌ی آلبوم گفت:سعی می‌کنم نیمه‌ی پر لیوان را نگاه کنم .درواقع به نقاط قوت زیادی هم برخورد کردم که قابل‌توجه هستند.اما به باور من یکسری نکات ریز وجود داشتند که ترجیح می‌دهم به خاطر کم‌رنگ بودنشان در مقابل نقاط قوت این مجموعه؛به آن‌ها نپردازم و در این مورد خصوصی صحبت کنیم.من حس می‌کنم این گروه می‌خواست خود را به راک فارسی نزدیک کند.

«سیاوش امامی» بیان داشت:هر اثری درزمینه‌ی راک می‌شنوم خوشحال می‌شوم چراکه با این آثار تاریخ راک فارسی رقم می‌خورد.اما نقدی که دارم این است که به نظر من صدای موسیقی می‌توانست قوی‌تر باشد .آثار شما من را یاد سال‌های هفتادونه _ هشتاد می‌اندازد که تولید آثار به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شد و امکانات کم بود.

«فرشاد رضایی» افزود: باعث شادمانی است که گروه‌های مختلف راک وجود دارند و در ادامه می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند.

من سختی‌های کار را درک می‌کنم .اما به نظرم خیلی زود است که راجع به استراتژی این گروه سخن بگوییم.

در پایان اعضای این گروه اضافه کردند: سعی کردیم در تنظیم‌ها به‌گونه‌ای عمل کنیم مخاطب با آن همسو بشود. در حقیقت فکر کردیم کارهای فنی خوبی داریم به همین خاطر فکر ارتباط با مخاطب افتادیم.به همین خاطر به هر ساز به‌عنوان یک همراه نگاه می‌کنیم تا سولو! در آخر باید بگوییم :گذشته‌مان را کنار گذاشتیم و سعی داریم در مسیر آینده کارهای جدیدی ارائه بدهیم.

 

منبع: ریتم نو
نویسنده: فرزین پاک‌طینت
عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه